Nog een dagje wild spotten

Malawi, Mvuu Camp

Zoals gewoonlijk tegen zessen wakker en opgestaan. Wassen, tandjes poetsen, ontbijt, koffie, rustig aan, tegen half acht naar de receptie. Koffie, en wachten, Duncan (de gids) meldde zich dat het een kwartiertje later zou worden, dat werden er drie... Maar toch op pad. Weer gezellig, en mooi landschap. Een paar mooie vogels, een paar antilopen, maar afgezien van een stel martial eagles (nest gespot) geen spectaculaire zaken. Nu zitten we bij de tent, tegen drieën vertrekken we weer voor een drive, en om 19.00 is er de briefing voor de rhino-walk van morgen. Tussendoor moet er nog wel worden gekookt, reserveren voor het restaurant is niet meer gelukt. We hebben nog rijst, tomatensaus, mais, vis en worteltjes. Moet lukken dus.

Ha, dat viel mee. Wel nog ruimte om mee te eten, lekker hoor! Gewoon vlees met prut en rijst, maar voor ons gewoon goed. De middagdrive met Sundown was prachtig. Niks nieuws gezien, maar wel een heel bijzondere grote groep olifanten, vier kuddes bij elkaar die bij de rivier kwamen grazen. Nog even benauwd omdat we tussen een kudde terecht kwamen, maar snel terugtrekken was voldoende, het bleef bij uitstekende oren en een waarschuwend getrompetter.
Na het eten meteen gaan slapen, vroeg dag morgen!