Safari op Nyika hoogvlakte

Malawi, Chelinda Campground

Vanochtend game-drive, dus vroeg op, tussen 07.00 en 07.30 Zouden we worden opgehaald. We werden. Wakker in de koude mist, met af en toe opengewaaide uitzichten. Bushbucks en zebra’ s liepen over en vlakbij de camping, het vuurtje brandde, we hebben koffie en thee gemaakt en zijn lekker gaan ontbijten. Toen het wat meer opentrok kwam de gids ons halen, het was nog koud en af en toe mistig, en bovenop het uitzichtpunt klopten de toeristengidsen: het is net of je in Schotland bent. Zo koud was het in ieder geval wel. ;-).

Weer veel gezien en mooie plaatjes geschoten. Uitleg over de planten die hier voorkomen, en een dode zebra gespot, daar waren dus ook gieren... Wel zijn er naartoe gelopen, spectaculair, zo’n 20 gieren. Prachtig!

Terug bij de receptie kop koffie, en betaald. Vanavond eten we zelfgekookt, en zo kunnen we morgenochtend op tijd vertrekken, we moeten die zelfde 100 km. slechte onverharde weg ook weer terug... We hebben morgen passagiers, twee trekkers die met een drager drie dagen door het park hebben gehiked, willen graag een lift naar de stad waar wij ook doorheen moeten. Geen probleem, dat gaan we regelen. Moeten we wel even naar de bagage kijken, dat hebben we nu gemakshalve deels op de achterbank liggen.

Merina is nu met de was bezig. Ik zorg voor het overzetten van de foto’s en het dagboek. Daarna gaan we nog een paar uur wandelen, lunch mee, genieten van de rust en stilte hier. Het is ongelooflijk.

Heerlijk gelopen. Ongeveer 8 km. In een kleine drie uur, genoten van de rust en stilte, en van de natuur. Lekker bij een ‘dam’ geluncht, dat is een kunstmatig meertje. Weer wat foto’s gemaakt... Dat wordt een hele uitzoekerij.
Terug op de campsite was de beheerder net het vuurtje aan het opstoken, dat wordt weer lekker vanavond, het is de hele dag redelijk fris gebleven, en nu de zon weg is wordt dat nog frisser... Vest, donsjackje, vuurtje. En eten koken, pasta met vegetarische saus aan tomaat, kruiden en mais. We noemen het PastAfrica. ;-)
Ik denk dat we er weer vroeg in liggen vanavond, morgen weer een lange reisdag.