(Boot)Safari

Malawi, Mvuu Camp

Vanochtend dus weer op tijd op, 8 uur vertrekken. Mooi weer, dus geen straf om op tijd op te staan. Bij het opstaan zagen we de bushpigs (een soort wilde zwijnen) langs de auto op het kampeerterrein lopen.
Lekker ontbijt in de zon, het werd al warm. Mooie boottocht met een paar anderen, genoten van veel hippo’s, een aantal krokodillen, diverse antilopen en wrattenzwijnen op de kant, een paar olifanten op afstand, maar vooral van heel veel vogels. Reigersoorten, vier soorten ijsvogels, de grootste adelaar van Afrika op afstand, een aantal Afrikaanse visarenden, een aantal grote hagedissen, het was echt schitterend.
Direct afspraken gemaakt voor de rhino-walk maandagochtend, en voor een avond-drive en avond-boottocht vandaag en morgen.
Nu is het bijna lunchtijd, toen we bij de tent terugkwamen waarschuwden de buren ons dat de monkeys hadden geprobeerd de tent binnen te komen. Dat is niet gelukt, blijkbaar hebben ze nog niet uitgevogeld hoe een rits werkt. We moeten wel alles heel goed in de gaten houden, ze zijn watervlug en voor je het weet hebben ze iets van je te pakken, En zie het dan maar eens terug te krijgen...
Zo lunch en rust. Lekker hoor.

Lekker simpele lunch (brood, marmite, kaas, pindakaas) en op tijd naar de receptie. Biertje, en even zitten. Veel Nederlanders, voor het eerst deze vakantie, en ook mede-kampeerders. Het wordt wel wat toeristisch, maar ook gezellig. Je kan hier vanuit een nabijgelegen stadje ook komen door je per boot te laten overzetten, en daardoor zijn er (zeker in het weekend) ook veel dagjesmensen.
We gaan met een bootsafari weer op pad, nu met een andere gids en een Engelse dame, die niet voor het eerst in Afrika is. Zij is een echte vogelaar, en daar profiteren we van mee, genieten van heel veel verschillende vogels en uitleg van een zeer deskundige gids. Vandaag bijna 200 foto’ s gemaakt... Het is goed dat we nadat we terug zijn nog een week vrij zijn, werk genoeg. ;-)

We hebben besloten morgenochtend ook een safari te doen, een drive, met dezelfde dame, gezellig en erg interessant. De dollars moeten toch op. ;-)

Lekker gegeten ook, ik heb weer een vorm van PastAfrica gekookt. Grappig toch dat de rolverdeling van thuis zo automatisch doorloopt tijdens een vakantie, ik kook, zij zorgt evt. voor een (warme) lunch en wast af. Ook de was doet zij normaal gesproken, net als thuis.