Nogmaals nog meer Safari

Zambia, Track and Trail River Camp

Vanochtend ging de wekker weer om 05.00 uur voor de laatste ochtenddrive.
Dat was een heel bijzondere! We begonnen al snel met een paar olifanten, en toen een luipaard, dat door het gras liep, prachtig in beeld. Even later aan de andere kant van de het struikgewas weer, heel voorzichtig: hij had een impala in beeld... Een jump: mis! En dan gaat de hele kudde impala’s er achteraan, in plaats van te vluchten. Zorgen dat hij in beeld blijft totdat ze er zeker van zijn dat hij echt verdwenen is. En daar maken ze toch een lawaai bij! Prachtig om te zien en te horen!
Nog even rondgereden, het vrouwtje was ook gespot, maar die hebben wij niet gezien. Even later wel een wilde hond in beeld. Dat bleek de verkenner voor een hele groep, die er achteraan kwam. Ze stonden voor onze auto, er kwamen nog wat auto’s bij en toen gingen ze plotseling in jacht-modus: achter onze auto’s stond een kudde impala’s en ze konden de auto’s prachtig als dekking gebruiken. Wat een prachtig gezicht. Helaas voor de wilde honden (gelukkig voor de impala’s) was ook dit een mislukte jacht. Kort filmpje: https://youtu.be/Iy-jTypfGlg

Ik had gevraagd of er ook buffels in het park waren. Ja, maar om deze tijd van het jaar, zo kort na de regentijd, blijven die in het hogere deel van het park. Jammer.... Maar even later zagen we buffelmest, vers. Dus op zoek, en ja hoor, een kleine groep van ongeveer 15 buffels, waarbij 2 kalfjes, rustig aan het grazen. Dat was een mooie bonus bij deze toch al bijzondere ochtend.

Tussendoor op verzoek gestopt bij diverse vogels, die ik ook mooi in beeld heb gekregen. Al met al zeer genoten van deze bijzondere laatste safari hier!

Nu even rust, voor de lunch. Na de lunch doen we niks, pakken een ligbed en een boek, en rusten voor de bijzondere dag van morgen: de eerste reisdag met de auto. Benieuwd hoe dat gaat bevallen!

Ha Peter, superleuke verslagen! Ik ben lekker aan het lezen en kijken. Heb je een nieuw linkje voor het filmpje?

Anita 2016-06-12 07:42:40

Filmpje vind je op deze pagina helemaal onderaan de foto's, en op de pagina van het cultureel dorp (30/31 mei), waar een kind van de school een verbasterd Engels alfabet opzegt.