Safaripark Beekse Bergen?

Malawi, Game Haven Lodge

Na een onrustige nacht, waarin de honden probeerden de geluiden van de locals te overstemmen, de deur van het wachtlokaal (5 meter naast de tent) bij elke ronde van de nachtwachter kraakte en piepte, en waarbij de locals bij het opstaan om 05.00 uur het nodig vonden om hun ongenoegen met ik weet niet wat duidelijk te maken voor iedereen die het (niet) horen wilde, iets over zessen opgestaan. Koffie, ontbijt, betalen (7 dollar) en op pad. Naar het zuiden weer, richting theegebied. Rijden ging vlot, weer mooie route. Onderweg paar fotootjes gemaakt van mooie Baobab-bomen. Na ruim 200 km. goede weg reden we tegen 11.00 uur Blantyre binnen. Een grote stad, meer Europees dan we tot nu toe in Malawi hebben gezien,. Dit deel is ook dichter bevolkt en stedelijker. Echt Afrikaans stadsverkeer, dat wel. Leuk rijden en veel toeteren, ik vond het leuk voor een half uurtje. De goede kant de stad uit, richting Thyolo. Het adres van Game Haven lodge (www.gamehavenmw.com/ ) was niet precies bekend, moest ergens tussen Blantyre en Thyolo zijn, goed kijken dus. Het is gelukkig goed aangegeven, en we reden er vlot naartoe.
Het blijkt een soort groot Beekse Bergen, met hotel, golfbaan, gevangen wild dat hier is losgelaten, een kampeerveld aan een meertje. Best leuk voor een nacht, maar er zijn er twee gepland. We besluiten het bij een nacht te laten en dan te kijken of we een dag eerder bij het volgende kamp terecht kunnen. Morgen eerst nog even stukje doorrijden om de theeplantages te zien, die zijn we nog niet tegengekomen. Vandaag dus verder rust, vanavond weer zelf koken, Merina gaat straks voor de lunch zorgen hoop ik. ;-)

En dat klopte, lekkere gebakken boterhammen met ei. Zo is oud brood ook nog lekker. Daarna wat gelopen, gezeten in de zon, genoten van het ‘ wild’ rondom de vijver, de vogels (een ijsvogel mooi in beeld, een paar reigers en een roofvogel). Daarna gekookt (rijst met prut en stukjes worst) en toen de braai voorbij was (het restaurant was afgehuurd) was het negen uur en konden we naar bed.