In het woud...

Malawi, Bua River Lodge

Vandaag vroeg op: wandelsafari, 3.45 uur, vertrek tussen 06.30 en 07.30. We waren voor de wekker wakker, even boterham gegeten, daarna naar restaurant voor koffie en wachten op de gewapende scout. Zonder mag je in het park niet komen.
Het was een mooie boswandeling, veel vogels en vlinders. Terug langs de rivier over moeilijke rotspartijen klauteren, en in de rivier de krokodillen. We mochten er niet te dichtbij komen, maar ik vond een meter of 5 ook wel dichtbij genoeg eigenlijk... Na 3½ uur en bijna 8 km waren we moe en terug. Nu dus de foto’s overzetten en dagboek bijwerken. Merina is douchen, straks nog even de was uitspoelen en ophangen, vanmiddag vrij, en lekker zelf koken vanavond. Zin in!

Heerlijke middag gehad. Lekker niks doen. Liggen, boek, zitten, zon, vogels. Genieten. Merina heeft voor de lunch gezorgd, lekkere wentelteefjes met het oude brood. Ik heb gekookt: rijst, vis in tomaten- en chilisaus, verse groente (kruising tussen andijvie en paksoi) en tomaten. In de buitenkeuken (scheef houten tafel, spoelbak, eenpitter van de auto) in het donker (vanaf 17.30 schemer, 18.00 echt donker) met hoofdlampje op gekookt, Zo leuk!
Lekker gegeten dus. Met glas drank (bodempje whiskey) nu nog even lezen en genieten van een ongelooflijke sterrenhemel. Als straks de maan erbij is, wordt dat minder, maar nu is het zo helder als ik zelden heb gezien. Ook de volledige onherkenbaarheid van de sterrenbeelden is heel vervreemdend. Ik neem nog een borrel, en we liggen er weer vroeg in. Bijzonder, we slapen hier 8-10 uur per nacht, en als we ’s middags niks te doen hebben, komt daar zomaar nog een paar uur bij... Dat komt doordat de temperaturen voor ons zomers zijn, maar de nachten wel 12 uur duren, dat hadden we ons tevoren niet gerealiseerd.