Naar Nyika NP

Malawi, Chelinda Campground

Wat een dag... Het rijden ging prima, de eerste uren, maar wel met regen. Dat viel dus nogal tegen, daar hadden we niet op gerekend. De auto ook niet, na 10 minuten hadden we een kapotte ruitenwisser. De eerstvolgende stad dus een benzinepomp gezocht, maar die verkopen dat niet. De stad in, hardwarestore, en die verkopen het wel. Een iets te korte gekocht, andere hadden ze niet. Maar dit werkt gelukkig ook. Daarna terug naar de grote weg, via een afsteekje, korter, maar wel onverhard... En de regentijd heeft hier nogal huisgehouden, floods, waardoor de bovenlaag her en der verdwenen is, en er diep geulen zijn ontstaan. We wilden via de kleinere M9, maar dat werd afgeraden bij en politiecontrole (overal roadstops), dus toch terug naar de verharde M1. Daar moesten we ook vanaf, richting het park, en daarna was het onverhard. En dus heel slecht. De planning was de laatste 100 km in ongeveer 2-2 ½ uur, maar het werden er ruim vier... Genieten, dat wel! Maar door de eerdere vertraging moeten we wel opschieten, om voor donker binnen te zijn. Dat lukte wel, maar bij de laatste 500 meter moest ik toch even langs een paaltje, en dat lukte niet... Kras over de hele zijkant van de gehuurde auto. All-risk verzekerd, maar toch balen. Zo even bellen om te melden.
Bij aankomst snel ingeschreven, naar de campsite (http://cawsmw.com/index.php/lodges/chelinda-camp/ ) (prachtig uitzicht, mooie plek met vuurplaats en beheerder die vuurtje voor ons aansteekt. Lekker opstaan is dat). We zijn in het donker de 2 km. naar de receptie/restaurant teruggelopen, daar lekker gegeten en teruggebracht naar de tent. Moe, we hebben van 08.00-17.30 uur gereisd (incl. diverse rusten natuurlijk).