Afsluiting

Nederland, Schiphol

In de totaal 3,5 week die we op reis zijn geweest hebben we ontzettend veel gezien van de prachtige natuur van de USA, met warm tot zeer warm weer. Uitschieters waren de dagen in Las Vegas met 41 C. Alleen tijdens ons bezoek aan Cedar Breaks NM op dag 2 hebben we een korte onweersbui gehad en in de namiddag van onze eerste dag Yellowstone een paar uurtjes regen. Ondanks de warmte hebben we heel veel gewandeld. Met bijna 200 flesjes water en de nodige andere drankjes hebben we ons vochtgehalte op pijl gehouden.

Zowel de heenvluchten met American Ailines als de terugreis met British Airways is prima en zonder vertragingen verlopen.

In totaal hebben we gebruik gemaakt van 15 verschillende hotels. Allemaal prima hotels, met als enige negatieve uitschieter het hotel in Murray/Salt Lake City op dag 2.

Met onze huurauto (Infiniti QX80 5.6) van Hertz hebben we in totaal 3.366 mile (5.520 kilometer) gereden. Hiervoor hadden we 166 gallon (bijna 630 liter) benzine nodig. Maar het was het waard !

Voor 80 dollar hebben we een America The Beautiful pas gekocht. Daarmee heb je met een auto en maximaal 4 inzittenden een jaar lang toegang tot de ruim 400 Nationale Parken en Monumenten in de USA. In ons geval waren dat:
Cedar Breaks NM
Capitol Reef NP
Bryce Canyon NP
Zion NP

Bij het samenstellen van onze reis hebben we heel veel nuttige tips en adviezen gehad via het forum op www.allesamerika.com