Dag 5: Jackson - Yellowstone

Verenigde Staten, Jackson

Het bezoek aan het hele mooie Grand Teton NP zit er al weer op. Maar dit nationale park gaat aan de noordzijde vrijwel direct over in Yellowstone NP. Alvorens daarheen te rijden gaan we eerst nog een wandeling doen in Colterbay City langs het idyllische Jackson Lake. Helaas zijn we halverwege deze wandeling de geplande route kwijtgeraakt. Gelukkig lukte het na enig zoekwerk langs de oever van het meer de weg terug te vinden.

Kort na de South Entrance van Yellowstone NP komen we langs de Moose Falls. Hier parkeren we de auto om er een kijkje te nemen. Na de nodige foto's bij deze mooie waterval rijden we door naar het West Thumb Geyser Basin . Via de houten boardwalk maken we voor het eerst kennis met het fenomeen geysers en paint pots. Heel bijzonder om te zien en de indringende zwavelgeur te ervaren.

Op weg naar ons hotel in Canyon Village nog even een korte wandeling gedaan bij Mud Vulcano (moddervulkaan), totdat het begon te regenen. Ook hier een indringende zwavelgeur. Ons plan was om ook nog een kijkje te nemen bij Sulphur Caldron, maar i.v.m. de regen hebben we daar maar vanaf gezien. Aangekomen bij het hotel was de regen alweer gestopt. Aan het begin van de avond nog wel even een bui toen we in het nabijgelegen restaurant een hapje gingen eten, maar ook deze was van korte duur en tevens de laatste van onze vakantie.