Dag 21: Springdale

Verenigde Staten, Springdale

Vandaag Zion NP, ons laatste park van deze vakantie. Maar eerst een lekker ontbijt in het naast ons hotel gelegen restaurant.
Deze keer geen auto nodig, omdat er in Springdale een gratis shuttle rijdt die je naar het visitor center van het park brengt. En daar kun je overstappen op de gratis parkshuttle. In de zomermaandem mag je het park uitsluitend in met de shuttle.

De bedoeling was om vandaag (een deel van) Angel Landing (een van de meest moeilijke en spectaculaire trails) te wandelen, maar a.g.v. vallend gesteente is deze trail (samen met enkele andere trails) momenteel afgesloten.
Als alternatief hebben we toen gekozen voor de Hidden Canyon Trail. En deze bleek ook behoorlijk zwaar, omdat in korte tijd heel veel moet worden geklommen over stenen en langs smalle paadjes met kettingen als enig houvast.

Na een mooie, maar inspannende wandeling van 1,5 u. een kijkje genomen bij de Narrows. Daarna met de shuttle terug tot de halte bij de Zion Lodge om nog een stuk te wandelen van de Emerald Pools Trail langs de Virgin river.

Na al deze inspanning terug naar het hotel en daar nog lekker een paar uurtjes gezwommen en gerelaxed.

Morgen laten we de prachtige natuur van de USA achter ons en gaan we nog een paar dagen genieten van de gekte van Las Vegas.