Dag 19: Torrey - Panguitch

Verenigde Staten, Torrey

Na 2 nachten Torrey via de mooie UT12 richting Bryce Canyon NP. Dit park hebben we al eerder bezocht, maar is een 2e bezoek zeker waard. Een foto bij het welkomstbord hoort daar natuurlijk bij. Vervolgens een eind het park in gereden om bij een aantal viewpoints opnieuw te genieten van de prachtige uitzichten op de talloze grillig gevormde rotsformaties in een veelheid van kleuren.

Aangekomen bij Bryce Point parkeren we de auto om een deel van de Peek-A-Boo Trail te lopen. Dit is een steile en spectaculaire wandeling met een hoogteverschil van ruim 240 meter, maar geweldig om te doen. Prachtige oranjekleurige bogen waar je langs en onderdoor gaat en oogverblindende uitzichten op de vele rotspartijen. Na ruim 2 uur wandelen komen we moe maar voldoen weer bij het beginpunt van de trail.

Onze volgende stop is bij Sunset Point. Hier heb je een prachtig zicht op het Bryce Amphitheater. Maar ook begint hier de Navajo Loop Trail. Na eerst wat twijfel vanwege de vermoeidheid van de eerdere wandeling bij Bryce Point besluiten we toch om ook deze trial te doen. En hier zouden we geen spijt van krijgen. De lengte van de trial door de smalle canyon met de fraaie naam Wall Street valt wel mee (2,2 km), maar door het te overbruggen hoogteverschil van bijna 160 meter omlaag en later weer omhoog en vanwege de warmte zeer inspannend. Het wandelpad gaat zigzaggend naar beneden en later aan de andere kant van de canyon weer omhoog. Na de nodige uithijgmomenten zijn we na ruim een uur weer terug bij het beginpunt van de trail. Wat geweldig om te doen.

Voor vandaag is het mooi geweest. We stellen de navigatie in op het adres voor onze overnachting in Panguitch. Op het gemak rijden we daar naartoe. Na een opfrisbeurt besluiten we de dag in een plaatselijk barbecuerestaurant en daarna met de benen op bed voor de televisie.