Dag 6: Yellowstone NP

Verenigde Staten, Yellowstone National Park

Vandaag om 06:00 u. opgestaan ⏰ en richting Lamar Valley gereden in de hoop wild te spotten. Een mooie route er naartoe met fraaie uitzichten met de opkomende zon en de ochtendnevel. Na enige tijd stonden er langs de kant van de weg diverse auto's en campers. En in de berm tientallen mensen met camera's en verrekijkers. Dus ook wij auto aan de kant en met de camera naar buiten. Daar bleek dat er hoog op een heuvel een zwarte beer met 2 jongen rondliep. Maar helaas te hoog voor een goede foto. Dus weer verder richting Lamar Valley. Daar aangekomen werd het vroege opstaan beloond met de aanwezigheid van een groot aantal kuddes bizons, waarvan een aantal tussen de auto's de weg overstak.

Na een zelfgemaakt ontbijt in de openlucht zijn we terug gereden voor een bezoek aan Tower Fall. Een van de watervallen in het park. Een flinke klim omlaag, maar zeker de moeite waard. Terug bij de parkeerplaats lekker even bijgekomen met een beker koffie. Daarna op weg naar Norris Geyser Bassin aan de westkant van het park. Een gigantisch groot gebied met talloze vulkanische geysers en bronnen die je kunt bekijken via een speciaal aangelegde boardwalk van enkele kilometers. De bekendste geyser in dit gebied (en de hoogst spuitende ter wereld) is de Steamboat Geyser die op zeer onregelmatige momenten actief wordt. Helaas niet toen wij er waren. De laatste uitbarsting voor ons bezoek was op 20 juli. En de eerstvolgende op 4 augustus hebben we later gelezen. Zeer indrukwekkend om deze natuurverschijselen te zien.

Vervolgens zijn we via de Virginia Cascade Drive naar de North Rim Drive gereden. Daar hebben we een stuk van de Rim Trail gelopen langs de Grand Canyon van de Yellowstone River om vervolgens bij Brink of Lower Falls 0,8 mile af te dalen naar een kijkplatform met een schitterend zicht op de canyon en de waterval. Een waterval van deze omvang hadden we nog nooit gezien. De pittige klim was het alleszins waard.

Moe maar voldaan hebben we de dag afgesloten met een gezonde hap in het restaurant in Canyon Village.