Dag 13: Moab

Verenigde Staten, Moab

Na gisteren een dag met veel wandelingen in Arches NP vandaag een bezoek aan Canyonlands NP . Om weer goed voorbereid te zijn begonnen met een prima ontbijt bij de receptie/ontbijtruimte van ons hotel en om 9:15 u. op weg. Canyonlands ligt zo'n 30 mile vanaf Moab.

Aangekomen bij het park weer even de gebruikelijke foto van het welkomstbord. Nadat we ons met de Nationale parkenpas gemeld hadden bij het toegangshuisje doorgereden naar het einde van het park bij Grand View Point Overlook. Na het bijwonen van een praatje door de parkranger een mooie trail gedaan met schitterende uitzichten op de canyon. Daarna door voor een korte stop naar Greenriver Overlook en vervolgens naar Uphaevel Dome voor een stevige, maar mooi trail naar een tweetal kraters. Tot slot de trail gedaan naar Mesa Arch met opnieuw een geweldig mooi uitzicht. Op de terugweg naar Moab nog een bezoek gebracht aan Dead Horse Point State Park waar je een indrukwekkend uitzicht hebt op een scherpe bocht in de Colorado rivier. Helaas zijn we daar maar kort gebleven, omdat er een regen- of onweersbui dreigde.

Terug bij ons hotel nog lekker even opgefrist in het zwembad om daarna te belanden bij een Mexicaans restaurant in Moab.