Dag 2: Sint George - Murray/Salt Lake City

Verenigde Staten, Washington

Vandaag een lange reisdag richting Salt Lake City. Maar de dag gestart met een Amerikaans 'hot breakfest' in ons hotel met o.a. heerlijke wafels die je zelf kunt bakken en scrumbled eggs. Na het ontbijt de koffers gepakt en naar de Walmart gereden op 2 minuten van ons hotel om een grote koelbox, fruit en het nodige drinken voor onderweg te kopen.

Om de lange rit te breken hadden we een bezoek gepland aan Kolob Canyons, maar vanwege werkzaamheden bleek dit deel van Zion NP gesloten. Als alternatief hebben we toen besloten door te rijden naar Cedar Breaks NM . Dit is een van de minder bekende van de Nationale Parken in de V.S.
Bij het visitor center van het park hebben we voor 80 Dollar gelijk een America the Beatiful pass gekocht die een jaar lang toegang geeft tot alle nationale parken. Daarna onze eerste wandeling van deze vakantie in dit park gemaakt. Helaas moesten we deze wandeling na een klein uurtje afbreken, omdat een onweersbui roet in het eten gooide. Dus dan maar op weg naar Salt Lake City. Gelukkig was de onweersbui van korte duur. En naar later bleek de enige van deze vakantie.

Na aankomst in ons hotel een kop koffie gedronken en daarna een hapje gegeten bij een vlakbij gelegen Denny's. Daarna besloten om naar Downtown Salt Lake City te rijden en daar nog even rond te kijken op Temple Square . Een ritje van iets meer dan 10 minuten. Salt Lake City is de hoofdstad van de staat Utah. Rond Temple Square liggen verschillende mormoonse gebouwen⛪, waaronder de hoofdgebouwen van de mormoonse kerk, de Salt Lake Temple en het Tabernacle. Boven verwachting mooi om dit gezien te hebben.