Dag 20: Panguitch - Sprindale

Verenigde Staten, Panguitch

Vandaag richting Zion NP. Voor ons bezoek aan dit park hebben we 2 nachten gereserveerd in Springdale. We beginnen de dag rustig, omdat het maar een kleine 70 mile rijden is naar onze eerste stop in Zion langs de Mount Carmel Highway. Dit is de doorgaande weg die van Oost naar West door het park loopt. Dit is ook de enige weg waar je met de auto mag rijden. In de rest van het park ben je in de zomermaanden aangewezen op een gratis busshuttle.

Aangekomen in het park rijden we naar de parkeerplaats van de Canyon Overlook Trail. Maar omdat de weinige plekken op deze parkeerplaats vol zijn zoeken we een plek langs de kant van de weg iets verderop. En dan weer aan de wandel. Via rotsachtige paden, die gedeeltelijk zijn afgezet met hekken, klim je naast een rotswand omhoog tot onder een groot overhangend gedeelte van die rots. Beneden je zie je een smal zijravijn. Het tweede gedeelte van de trail gaat over meer open rotsachtig terrein. Je bereikt dan de bovenste rand van een vertikale rots met een uitkijkpunt dat ruim 200 meter boven de bodem van de vallei ligt. Hier maken we wat foto's en genieten van het fraaie uitzicht op de vallei, waar je de auto's als miniaturen ziet rijden. Daarna lopen we hetzelfde pad weer terug.

We zoeken de auto weer op en rijden via twee in de rotsen gelegen tunnels het park aan de andere kant weer uit. We zijn nu in Springdale. Aangekomen bij ons hotel zoeken we snel het zwembad op om nog heerlijk een paar uurtjes te luieren en te zwemmen. Aan het begin van de avond maken we nog een wandeling door Springdale om te eindigen bij het restaurant bij ons hotel.