Dag 1: Amsterdam-Las Vegas-Sint George

Nederland, Naaldwijk

Het begin is er. Vanmorgen om 05:30 u. opgestaan ⏰ en de laatste spullen ingepakt. Eerder had Michael aangeboden om ons naar Schiphol te brengen. Om 06:15 u. stond hij voor de deur en zijn we met hem naar Kwintsheul gereden om Fred en Helma op te pikken. Na een korte file bij Rijswijk werden we, keurig op tijd, om 07:30 u. met onze koffers en rugtassen afgezet bij vertrekhal 3.

Op naar de incheckzuil en het inleverpunt voor de bagage. Ondanks wat technische problemen lukte het om deze hindernis te nemen en was de security het volgende obstakel. Na een bodyscan kregen we hier toestemming om verder te gaan naar het laatste obstakel, de paspoortcontrole. Hier komt geen douane-ambtenaar meer aan te pas. Ook deze hindernis werd door alle vier probleemloos genomen, zodat er nog tijd was voor koffie en een broodje. Na de koffie richting gate G5.
Daar aangekomen was er nog even tijd om gebruik te maken van het toilet. Om 09:30 u. kregen we het verzoek om te 'boarden", waarbij Sjaan 😄 de gelukkige was voor een extra controle. Maar ook dit leverde geen problemen op.
Een slechts 2 jaar oude Boeing 727-200 met prima stoelen en een uitgebreid entertainmentsysteen stond op ons te wachten. Om iets na 10:30 u. vertrok deze richting Dallas.

Na een probleemloze vlucht en een uitstekende verzorging aan boord om 13:00 u. (USA tijd) geland in Dallas en daar de skytrain genomen naar de terminal voor de vlucht naar Las Vegas. Deze keer met een Boeing A321S.

Na een vlucht van 2 uur en 3 kwartier om ongeveer 17:45 u. geland in Las Vegas en vervolgens met de shuttlebus naar de locatie waar de autoverhuurbedrijven zijn gevestigd. In ons geval Hertz. Na het verzorgen van de noodzakelijke formaliteiten konden we de ons toegewezen Infiniti QX80 in de garage ophalen en op weg gaan naar ons eerste overnachtingsadres in Sint George. Een rit van zo'n 130 mile. Daar aangekomen hebben we de sleutel van onze hotelkamers opgehaald en nog even iets gedronken om daarna het bed op te zoeken na een lange en vermoeiende eerste dag.