Vancouver & Vancouver Island

Canada, Vancouver island

Vrijdag 22 juli 2016
We gaan in de middag de grens over en het zonnetje schijnt ons tegemoet, woehoe!
Bij de dichtstbijzijnde Walmart in Vancouver kopen we een Sim kaart zodat we ook hier weer mobiel bereikbaar zijn. En vervolgens vinden we een YMCA waar we een 'guestpas' voor 2 weken krijgen die toegang geeft tot alle YMCA's in Canada. Top!

Het valt ons op dat er hier heel veel Chinezen, Indiërs en Pakistanen zijn. Dit verklaart ook gelijk de bordjes in de douche ruimtes, waarop staat dat het verboden is te spugen... hahaha! We moesten allebei weer aan onze Azië reis denken.

Zaterdag 23 juli 2016
We bezoeken wederom een (outdoor) Outlet Mall. Het lijkt net alsof we in China of Japan zijn, overal zie je Chinezen en Japanners en zelfs de bordjes met aanwijzigingen zijn in het Chinees en Japans. Om geheel in deze stijl te blijven eten we tussen de middag dan ook maar een bord noodle-soep met Pork bij de Chinees. We hebben wel eens betere gehad... Na zo'n dagje shoppen was het in de avond weer eens tijd om samen op stap te gaan tot in de late uurtjes.

Zondag 24 juli 2016
Na het douchen bij de YMCA zijn we naar Tsawassen gereden en konden we aan het einde van de middag nog met de Ferry mee naar Nanaimo op Vancouver Island! Daar waar onze vriend Bruce woont. Na twee uurtjes varen komen we al aan op dit mega eiland (niks eiland- achtig- kleins-aan)

Bruce heeft zijn vriendin Jolanda en haar twee kids op bezoek vanuit Bonaire. En op het moment dat wij aankomen zijn zij net een nachtje niet thuis. We hebben telefonisch contact en kunnen natuurlijk wel op de oprit parkeren en daar in onze RV slapen, top! Aangezien we op tijd waren aangekomen hadden we genoeg tijd in de avond en zijn we naar de bioscoop naar de film 'Finding Dory' geweest, hilarisch!

Maandag 25 juli 2016
'S-Ochtends verkennen we de omgeving waar Bruce woont en vinden beiden nieuwe sportschoenen. In de middag komen Bruce, Jolanda en de meiden thuis en hadden we een fijn weerzien.

Aan het einde van de middag gaan zijn we allemaal uitgenodigd op de verjaardag van Bruce z'n vader. Met de hele bups rijden we in Bruce's auto. Zijn vader en zijn huidige vrouw wonen in een mooi huis met waanzinnig uitzicht. Net voor het avondeten houdt Bruce een korte speech en gaat hij op één knie en vraagt Jolanda ten huwelijk! And she said: Yes! Heel bijzonder om hier bij te mogen zijn 💞

Dinsdag 26 juli 2016
Met de hele meute gaan we richting Duncan wat 45 minuten verderop ligt om een matras en wat kussens op te halen. We krijgen zo alvast een mooie preview van het eiland. Op de terug weg stoppen we bij een meertje, de meiden duiken het water in en ook Bruce volgt niet veel later. Wij blijven met Jo lekker aan de kant en genieten zo van het zonnetje. We halen in de avond pizza en kijken met elkaar film, wat een heerlijk dagje!

Woensdag 27 juli 2016
In de vroege ochtend gaat iedereen weg richting Kamloops voor een aantal dagen om BC-day te vieren (lang weekend). Wij kiezen er voor om in het huis van Bruce te blijven gezien onze planning, en vooral ook dat we wel wat rust en downtime op één plek kunnen gebruiken. Ofwel: ff een paar dagen Chillen met z'n tweeën zonder onderweg te zijn. Het werd dan ook even heerlijk 'cocoonen'.

We beginnen de dag met het draaien van enkele wasjes en bezoeken - voor Har z'n drop-verslaving (nou jaaaa, verslaving???) - een Nederlandse winkel. Hier hebben ze ook echte (Gouda) kaas die we natuurlijk niet kunnen laten liggen. In de avond gaat dan ook een flesje wijn die we van David & Arianna gekregen hadden open en wordt de kaas aangesneden. Genieten! hmmmm...

Donderdag 28 juli 2016
We hebben een wekker gezet en het lukt ons zelfs om op tijd op te staan. Vandaag gaan we naar Victoria. Dit ligt zo'n 130km verderop in het Zuiden van Vancouver Island.

Onze eerste stop is bij de Fisherman's Warf. Van hieruit kun je allerlei boottochtjes maken, verse vis eten, zeehonden voeren. Ja ja :-(. Otters en de woonboten die hier in het water liggen bekijken.

In de stad zelf rijden grote rode dubbeldekker bussen net zoals in London rond. En je kan zelfs een tour door de stad krijgen in een koets met paarden ervoor. Vanuit de lucht kun je Victoria en de omgeving ook bewonderen met watervliegtuigen die continu af en aan vliegen.

Wij kiezen ervoor om de auto te parkeren en zelf de stad in te lopen. We vinden een leuk terrasje in de zon en gaan eerst maar eens lunchen en mensen bekijken, heerlijk!
Hierna wandelen we richting het parlementsgebouw, wat een 'impressive' gebouw is dat je niet kan missen als je in de stad bent.

Hierna is het tijd om China Town te gaan bewonderen. Het schijnt de grootste China Town van Canada te zijn. Dit viel voor ons wel tegen. Er zijn inderdaad een hoop straten met Chinese naambordjes maar de echte wijken en het Chinese gevoel hebben we daar absoluut niet gevonden. Zoals je soms in China Towns je werkelijk is Azië waant, niets van dat. Hierna besluiten we terug te rijden naar Bruce in Nanaimo en mogen we eerst eens aansluiten in de file....

Vrijdag 29 & zaterdag 30 juli 2016
Rustdagen, vooral films kijken, ofwel: 'cocoonos maximus' ;-)

Zondag 31 juli 2016
Na zo'n twee dagen heerlijk niets doen werd het weer eens tijd voor een uitstapje.
Een mooie dag, de zon schijnt dus op naar de Englishman River Falls. Het is een heerlijke bosrijke omgeving waarin we rondwandelen en ondertussen kijken we naar de mensen die het water in jumpen. Aan het einde van de middag komen we terug in Bruce zijn huis en gebeurt er iets wat me nog lang bij zal blijven... Harrie gaat voor me koken... Hij zet een heerlijke pasta op tafel, dat mag hij vaker gaan doen ;-)

Maandag 1 augustus 2016
Omdat het kan, nog een rustdag. Beetje meer vegeteren dus :-)

Dinsdag 2 augustus 2016
Vandaag komt iedereen weer thuis, Har gaat even hardlopen (in de regen!?) en Tham maakt ondertussen het huis aan kant. En we zorgen ervoor dat het eten op tafel staat zodra iedereen in de avond thuis komt.

Woensdag 3 augustus 2016
We hebben nog een hoop zaken online te regelen voordat we van de week weer verder gaan. Fijn om dat zo te kunnen doen in een huis waar goed internet is.
We maken nog een uitstapje naar de groothandel (Costco) en kijken in de avond voor de verandering nog maar eens een filmpje samen :-)

Donderdag 4 augustus 2016
Vandaag gaan we met elkaar naar Qualicum Falls, we lopen een mooie route door het bos en zien de Falls van verschillende punten. In de avond gaan we naar Hans & Silvia, vrienden van Bruce, waar we uitgenodigd zijn voor het eten. Hans is anesthesist en een hobby gitarist, dus dat werd weer jammen voor Har.

Vrijdag 5 augustus 2016
Na een heerlijke tijd in Nainamo bij Bruce thuis is het voor ons tijd om verder te gaan. Voordat we gaan laten we nog onze autobanden vervangen bij Canadian Tire en kunnen we weer safe de weg op met deze nieuwe bandjes. Ditmaal nemen we de boot richting Vancouver en komen aan het begin van de avond aan.

In het volgende verslag meer over onze Canada avonturen!

Voor nu een Brasa van ons allebei X

Blijft mooi en gaaf om jullie avonturen te lezen. Jullie zijn een leuk stel samen :)

Esther 2016-09-23 07:27:12

Klinkt inderdaad heerlijk. Geniet ze samen! ;-)