Family time!

Verenigde Staten, Tillamook

Vrijdag 24 juni
We komen vanuit Kings Canyon & Sequoia National Park en rijden naar Campbell.
Hier wonen Edje en Diana, familie van Tham. Aan het begin van de avond komen we aan en worden we meegenomen naar een Indo Café. Wat een feestje! De eerste keer sinds lange tijd weer Indisch eten! We hebben elkaar nog nooit eerder ontmoet, dus we hebben genoeg gespreksstof.
Na het eten maken we een wandeling door de winkelstraten en langs alle restaurants en barretjes die daar zijn. We hebben weer een heerlijke avond in zeer goed gezelschap.

Zaterdag 25 juni
Bij het opstaan blijkt dat Har zich niet goed voelt. De afgelopen dagen was hij al wat aan het snotteren en aan het hoesten, alleen nu kwam daar ook nog hoofdpijn bij.
Hier had hij even de ruimte om wat langer in bed te blijven liggen en wat bij te slapen. Ed & Tham waren nog niet uitgesproken met elkaar en hadden zo de tijd om elkaar wat beter te leren kennen en de familie-banden aan te halen.
In de middag werd het voor ons tijd om te vertrekken naar Santa Rosa, terug naar Arianna & David. Die vieren morgen hun trouwdag. Har zal als verrassing voor ze optreden (feestje in kleine kring vrienden) en we gaan met hen naar een champagne proeverij. Althans... dat is t plan.

Als we net onderweg zijn krijgen we van David een telefoontje dat Arianna van de week een kleine hartinfarct heeft gehad en net thuis is vanuit het ziekenhuis. Geen feestje en geen optreden dus. We besluiten met elkaar dat we pas kokende dinsdag langs komen op bezoek en vandaag niet die kant op gaan. Tijd over dus :-)

Tham boekt online een hotel in Sunnyvale voor twee nachten zo dat Har ook even kan herstellen. Onderweg doen we wat boodschappen en na het inchecken dook Har gelijk het bed in.

Zondag 26 juni
Har is nog steeds niet lekker, we kijken wat films en Tham zorgt voor veel vers fruit en vers bereidde groentes. Hopen dat hij snel herstelt.

Maandag 27 juni
We mochten wat later uit onze hotelkamer uitchecken, dat was wel lekker. Har voelt zich wel een stuk beter dan de dagen hiervoor. We bezoeken een Mall in de omgeving en rijden aan het einde van de middag naar San Jose. Hier wonen Ray & Troy, wederom familie van Tham.

Bij aankomst staat Ray ons al in de voortuin op te wachten en ook hier krijgen we een warm welkom. Ook dit is de eerste keer dat we elkaar ontmoeten en we hebben genoeg met elkaar te kletsen. We worden door hen meegenomen naar het Outback Steakhouse en hebben ook hier een super gezellige avond. Na het eten kwam ook Edje nog even langs en hebben we met elkaar een wandeling gemaakt. Het waren twee korte familiebezoeken in deze afgelopen dagen, die wel heel bijzonder waren. We vonden het erg leuk om ze in "Tha Real Life" eens te ontmoeten.

Dinsdag 28 juni
De ochtend begint al goed, Tham haar spalkje achter haar tanden raakt los. Hij hangt nog vast, en daar is dan ook alles mee gezegd. We gaan eerst maar eens rijden naar David & Arianna. Tijdens het rijden valt zo nu en dan onze auto uit... We weten nog niet wat er precies niet klopt, maar goed is het in ieder geval niet!

We komen aan het einde van de middag bij David & Arianna aan. Gelukkig voelt Arianna zich al een stuk beter. Het was natuurlijk behoorlijk schrikken voor iedereen.
Voor vanavond hadden ze een tafel gereserveerd in een sushi restaurant. Van te voren hadden ze gecheckt (super lief) of Tham daar ook wat keuze had, want ze weten dat ze alleen maar tonijn & gamba's eet. De oudste dochter, man en kinderen kwamen ook naar het restaurant toe. Erg leuk om met hen ook kennis gemaakt te hebben.

Woensdag 29 juni
Gister had David ons al in contact gebracht met een tandarts en meteen een afspraak gemaakt. En ook met automonteur/garagebedrijf zodat we de auto konden na laten kijken. Ook werd het na al die km's die we ondertussen gemaakt hadden tijd voor een beurt. Dus Tham in de (mega grote) auto van Arianna en Har met onze RV richting de garage. Ze bellen ons als de auto klaar is en wij konden door naar de tandarts.

We waren ruim op tijd voor de tandarts afspraak dus Har kon op z'n gemak even rondkijken wat er allemaal anders is dan de Tandarts Praktijk Schoffelen in Brunssum ;-) Binnen no time zat het spalkje weer vastgelijmd, een hele verademing.

Na een kop koffie en een broodje konden we de auto ophalen. Alles doet het weer dus we kunnen weer safe de weg op. Bij Arianna & David droppen we de andere auto, zeggen onze goodbyes en vervolgen onze reis.

We zijn onderweg naar de Redwoods en rijden weer een stuk op de Highway 1/ 101. Langs de kust, wegen met haarspeldbochten, kleine dorpjes, vele hertjes en mini bambi's langs deze weg en weer een waanzinnig mooie omgeving. Uiteindelijk om 23:00 uur stoppen we op een grote inham langs de snelweg. Tijd om te gaan slapen.

Donderdag 30 juni
Om 07:00 uur wordt we gebonkt op de ramen, daarna een mannenstem: 'California Highway Patrol, is there anyone in this vehicle?' Dat is lekker wakker worden zeg, pff!
En nee, dit was niet Eric Estrada (CHIPs, voor de kenners onder ons). Har opent de deur, met een vriendelijke (en slaperige) glimlach geeft hij de agent een hand en stelt zich netjes voor. Na een kort praatje krijgen we te horen dat we hier max. 4 uur mogen staan. We krijgen nog een uurtje de tijd voordat hij hier straks nog een keertje langs komt rijden. We blijven nog een half uurtje liggen en rijden door naar het Visitor Center. Dat was een kort nachtje voor ons doen!

Het Visitor Center waar we aankomen gaat pas om 09:00 uur open, dus eerst tijd voor een kop koffie. Zodra het open was zijn we de wandelroutes van de omgeving gaan bespreken met een Ranger. En kijken we een kort filmpje hoe dit een National Park is geworden.

Hierna lopen we onze eerste hike, The Founders Grove Trail. We doen een mooie bosrit met de auto. En lopen via het Giant Tree Trail dieper het bos in tussen de hoge bomen. Na een aantal uurtjes is het mooi geweest en rijden we weer verder.

We komen aan in de staat Oregon! Langs de kust rijden we weer verder over de 1 en we moeten plotseling stevig remmen als er een drietal stinkdieren de weg proberen over te steken met fikse tegenwind. Wat een leuke beestjes! We zoeken een plekje langs de kust waar we de auto parkeren en gaan direct slapen. Het is, met name door de wind, zooooo koud!!!

Vrijdag 1 juli
We komen aan in Reedsport (Sand Dunes), het Visitor Center is helaas al dicht als we aankomen. Gelukkig hebben we internet op onze telefoon en gaan zelf opzoek naar de high lights in deze omgeving. Het is weer wandeltijd! We vinden een trail van 4,5km die door de duinen, over het strand en door het bos gaat. De trail begint op een stukje verhard pad wat naar de zandduinen leidt. Links en rechts van dit pad zijn er wat inhammetjes waar picknicktafels staan.

Van de zandduinen lopen we het bos in, lekker op de blote voetjes. Het doet Tham een beetje denken aan het 'Blote Voeten Pad in Brunssum' waar ze jaren geleden eens is geweest. En dan komen we aan bij de zee... Net zo grijs als de Noordzee.... We moeten een flink eind langs de kust lopen en vervolgens lopen we weer omhoog de bossen in.

Tijdens het lopen roept Har opeens "Tham! Kijk uit een slang! Dat scheelde echt maar een haartje of ze stond er op! Midden op t pad. De slang zwart met gele strepen dook snel de bosjes in. Later hoorden we dat deze niet giftig zijn, gelukkig :-) We lopen verder en spotten nog een slang in de duinen.

Na deze enerverende en best lange wandeling werd het tijd om wat te gaan eten. Langs de kust rijdend stoppen we bij restaurant Ona. Dit dinertje hebben we te danken aan Bas & Inge 💞. En het was heerlijk!

We rijden rond 22uur van het restaurant weg en niet veel later zwaailichten achter ons en het welbekende geluidje... Politie! We moeten aan de kant!? Eehhhh.... Gelukkig ging het slechts om ons achterlicht dat niet werkte. De agent was zeer vriendelijk en verwees ons naar de dichtstbijzijnde garage of Walmart gezien het tijdstip. Stiekem wisten we al dat ie af en toe uit is. Zodra de agent weg rijd loopt Tham naar de lamp en geeft er een beuk op, zo die doet het weer! Problem solved! We kunnen met een gerust hart verder :-)

In het super kleine en vervallen dorpje Hebo houden we het voor gezien. Net naast een Coffee Drive Tru kunnen we onze RV - zoals altijd illegaal - parkeren. Hmmm, morgen vroeg verse koffie en dan weer op weg!

Zaterdag 2 juli
Goedemorgen! Na een extra Large cappuccino kunnen we onze weg vervolgen. Bij Tillamook verlaten we dan na weken (met wat uitstapjes links en rechts) de Highway 1/ 101. Wat een waanzinnige route! Vele mensen rijden een gedeelte van San Francisco naar LA, wij zijn heel erg blij dat we juist al vanaf San Diego omhoog de route hebben gereden. En, hoe noordelijker je komt, des te mooier t wordt.

Het is 1791 km van San Diego naar Tillamook. Weer een mooi hoofdstuk van onze reis. We zijn ons er zeer van bewust dat dit niet zo maar een standaard ritje is en zijn iedere dag weer dankbaar dat we deze hele roadtrip samen mogen maken. Onze volgende avonturen staan al op ons te wachten in Portland, Oregon. Daarover in ons volgende verslag meer!

Brasa voor nu van ons allebei X

Ziet er allemaal weer fantastisch uit! En weer een mooi verhaal! Allemaal herinneringen die niemand jullie meer kan afnemen, mooi hoor! Dikke brasa voor jullie van ons 3tjes xxx

Rein en Mirjam 2016-08-23 10:05:13

Hardstikke mooi en leuk weer. En bedankt jullie voor het mooie verhaal weer. k Ben blij dat Har en Tham en de auto weer gerepareerd en rijwaardig zijn. Knipoog en knuf, Marco.