Van Los Angeles naar San Jose

Verenigde Staten, San Jose

Los Angeles

Woensdag 1 juni 2016

We zijn in Burbank, Los Angeles. Vandaag gaan we een Tour doen bij de Warner Bros Studio's. We krijgen inzage in de wereld van Film en TV series. Wat een we wondere wereld. We krijgen decors te zien van de tv series van: Big Bang theory & Gilmore Girls en de filmset van Batman en alle decors en daarbij behorende Batmobils à $100.000 per stuk en zelfs nog meer.. Heel bizar!

Vanuit hier zijn we naar het wereld beroemde Hollywood Sign gegaan. Hierna komen we in de drukte van Beverly Hills terecht. Files, files en nog eens files! We zien de bekende Rodeo Drive. Een shopping street met allerlei bekende en dure merken. We vinden het niet de moeite om uit te stappen en rijden vervolgens weer verder en sluiten weer aan in de drukte van deze stad.

We komen vervolgens aan in het bekende Hollywood Boulevard. We komen in het oudere gedeelte aan, hier zijn de adult stores, bedelaars en de junkies meer het straatbeeld.
Uiteindelijk bereiken we het beroemde gedeelte en ook dat trok ons niet. We zijn misschien in sommige ogen cultuurbarbaren, maar we weten wat we leuk vinden en dit skippen we liever!

Na een tank beurt bij de Arko ( welke steeds bewijst dé goedkoopste te zijn in Amerika) belanden we bij een massagesalon met een hele hoop (zo genoemde) Thai Thai popjes en kunnen we allebei genieten van een heerlijke ontspannen massage :-)

Tegen midden nacht vinden we eindelijk een goede spot om te kunnen overnachten (dat was deze keer iets lastiger)

Donderdag 2 juni 2016

Om 03:00 uur werd eer hard gebonkt op het raam... We werden vriendelijk doch dringend verzocht om onze bolide een paar meter te plaatsen aangezien we op privé terrein stonden. We mochten nog geen 70 meter verderop wel staan op het Walmart terrein.
Na zo'n abrupte verstoring in je nachtrust moest Tham plassen en ging de 24\7 Walmart naar binnen. Niet te geloven, midden in de nacht en 3 dikke rijen bij de kassa's. You can do Your shopping here every time of the day!

Na een douche bij de YMCA kregen we een 7 daagse gratis pas, super! We kunnen niet vaak genoeg benadrukken hoe blij wij zijn met deze organisatie. Het blijkt steeds lastiger een douche te vinden (ook bij de truckstops ben je niet altijd meer gewenst als backpacker/reizigers)

Vandaag hebben we een wasdag en daarna vervolgen we onze reis richting Venice Beach.
Een hele bekende spot vanuit diverse films. En in het echt... Valt het best tegen. Een hoop zwervers/ mensen die op straat leven en het een stuk, slechter hebben en junkies.
We zien de sport areas die je op tv ziet, wat echt te gek is! We zien wat straat artiesten en hebben dit gedeelte dan echt wel gezien.

Deze avond zoeken we Michael en Nadine op. Tham en Michael kennen elkaar al van kleins af aan en Tham en Nadine van een wat latere leeftijd. Zij zijn met een trip van een maand bezig en we waren zo Lucky dat we elkaar tijdens deze trip konden zien.
We eten bij de Thai en hebben een heerlijke avond met elkaar.

Vrijdag 3 juni 2016

We hebben een relaxte ochtend en belanden in San Bernadino.
Soms ga je waar de wind je heen brengt en kom je op bijzondere plekken terecht.
We besluiten die avond op stap te gaan en komen in contact met mensen die in deze omgeving wonen. We hebben een heerlijke avond en Harrie verlegd zijn grenzen en doet mee met een karaoke en wint deze vervolgens! $100 in Tha pocket!!! Onze avond kan niet meer stuk :-)

Zaterdag 4 juni 2016

Gisteravond zijn we uitgenodigd op een poolparty. Vandaag was het even een zoektocht om er te komen. Uiteindelijk vinden we het en hebben we een heerlijke middag.
Na een late middag dutje gaan we s'avonds weer uit en sluiten we onze oogjes weer vroeg in de morgen.

Zondag 5 juni 2016

Vandaag starten we aan de welbekende Highway 1!
Wederom was het bij de kust koud en bewolkt. Bij Malibu maken we een stop en bekijken we het strand. Ook dit valt in onze Caribische (vertekende beeld) wat tegen en rijden we weer verder. There is no place like home! We are so lucky!
Tegen 21:30 uur hebben we een plekje gevonden op de Santa Monica Mountains langs de ijskoude kust.

Maandag 6 juni 2016

Na een goede nacht komen we langs diverse dorpjes aan de Highway 1. Ventura is de plaats van de aardbeien en de blauwe bessen. Santa Barbera is zeer toeristisch wat we na een korte bezichtiging snel overslaan.
We besluiten iets van de Highway 1 af te gaan en komen aan bij Cachuma Lake. We hopen hier een plek te vinden waar we allebei even tot rust kunnen komen, muziek kunnen maken, zingen, schrijven en even helemaal niets... Helaas is dit een mega Campground en ligt het meer nu verder weg dan ooit dus besluiten we door te gaan.

We komen in Solvang terecht. Een dorp in Deens bouwstijl gesticht door Deense leraren in 1911. Bakkerijtjes, restaurantjes en winkeltjes, niets laat je merken dat je in Amerika bent. Heel gek! Ze hebben zelfs het bekende zeemeermin beeld wat in Kopenhagen staat nagebouwd. Toch bijzonder als je dat opeens ziet staan.

Vervolgens komen we in het plaatsje Orcutt, een dorpje in oude bouwstijl.
De Rabobank is in deze regionen in opkomst! In elk dorpje en stadje zie je een Rabobank. Wat voor ons als Dutchies best bijzonder is!

In Avila Beach krijgen we nog een bijzonder kijk op de haven aldaar en de vaste zeehonden bewoners. Wat een fantastische beesten zijn het toch!
We slapen in San Luis Obispo voor de deur van de YMCA zodat we morgen gelijk kunnen douchen.

Dinsdag 7 juni 2016

Na een douche vervolgen wij onze Highway 1 trip weer. Onderweg verteld een visser ons over de June Gloom/ May Grey. Dit is wat we zien aan de kust. De bewolking aan de kust, geen smok maar mistdeken vanuit de zee.

Bij Morro Bay zien we Morro Rock. Een grote rots in het water. Daaromheen zien we zeehonden en otter-achtige beesten met hun jongen. Heel gaaf!

Bij Morro Strand State Beach maken we een stop bij de kiters die met weinig wind hun kunsten op het water proberen te vertonen. Een Harley rider attendeert ons erop dat er verderop walvissen te zien waren. Het waren er meerdere. Wat een gaaf gezicht!

We komen aan in Hearst Castle. Een oude kranten magnaat die een waanzinnig huis heeft gebouwd op de ranch die zijn vader na het vinden van zilver gekocht had.
De oprit naar de Vila alleen al is 13 minuten met een Tour bus (zelf kom je er niet).
We nemen de Grand Rooms tours. Harrie heeft in het verleden deze Tour al eens gedaan en kan zich nog goed het buitenzwembad herinneren.
Helaas werd deze nu juist gerestaureerd. Het is een mega pool, ook zo zonder water.
De Tour door de Grand Rooms was erg leuk. Hierna hebben we nog even mogen rondwandelen en sloten we af in de bioscoop zaal. Het verhaal van de familie Hearst hoe het allemaal begon. Papa Hearst vond zilver en hierdoor kon er land gekocht worden waarop een ranch kwam die steeds groter werd.

Net iets verderop aan de kust hebben we een stop bij de zeeolifanten. Wat een mega beesten zijn dit ook. En ook deze lucht is errûg sterk!

De avond valt en we rijden langs de kust opzoek naar een slaapplek. We komen een bordje tegen dat je de komende 72 Mile niet mag overnachten langs de weg. Gelukkig zien we via de "Tham Tham" dat er wat zijwegen zijn.
Bij Nacimiento Fergusson rijden we 5 km. de berg omhoog. Langs de weg staan meerdere tentjes en auto's met hetzelfde idee.
Het is behoorlijk mistig en uiteindelijk vinden we een geschikt plekje. We maken noodles en duiken snel ons bedje in.

Woensdag 8 juni 2016

We worden wakker op de berg en zitten net boven de wolken in het zonnetje. Life is good! Na een bordje havermout en een kop koffie gaan we weer verder rijden.

Onze eerste stop vandaag is bij Julia Pfeiffer Burns State park. Via een korte wandeling komen we uit bij de McWay Falls. Een mooie waterval die je helaas alleen van een afstandje kan bekijken.
Er loopt ook nog een trail van 7 km door een bosrijk gebied met vele Redwoodbomen (kunstmammoet bomen). Har had weinig motivatie om deze trail te gaan doen (hij begint het lopen net een beetje leuk te vinden dus niet te veel tegelijk).
Tham wil de bomen wel even zien en gaat een stuk lopen terwijl Har bij een picknicktafel zijn shirt uitdoet en in het zonnetje wat push ups gaat doen.

We komen aan in Monteray. Allereerst gaan we opzoek naar een douche. Ditmaal was het een hele zoektocht aangezien de YMCA hier alleen maar nascholing had en geen andere faciliteiten. Na een tip van iemand bij de haven komen we aan bij een camping en konden we gratis douchen.

Na een heerlijke maaltijd bij de Thai zijn we naar Santa Cruz gereden. We parkeren onze auto naast een paar andere busjes die er al stonden en werden zelf bijna stoned van de wietlucht die uit de busjes kwamen. Wellicht dat het daardoor kwam dat we zo goed hadden geslapen :-)

Donderdag 9 juni 2016

We bezoeken vandaag het oudste amusementspark van Amerika (aan het strand). Dit park bestaat sinds 1907. De entree is geheel gratis en voor de ritjes moet je betalen. Hiervoor haal je bij de kassa een kaart en kan je allerlei attracties in. Je kan het vergelijken met een kermis, dat is waar het ons aan deed denken. Overal zoetigheid en ongezonde snacks en veel amusement voor de kids. We hebben lekker rondgelopen in het zonnetje en na een uurtje was het mooi geweest.

In San Jose maken we weer even een tussenstop bij de Eddie Bauer Store. Harrie zijn nieuwe omgeruilde broek vertoont dezelfde gebreken als de andere. Dus weer ruilen (hij doet er alles voor om zijn favo winkel te bezoeken en met meer dan alleen de omgeruilde broek naar buiten te lopen).

We zijn onderweg richting Santa Rosa. We gaan daar morgen een stel bezoeken (Arianna & David) die we van Bonaire kennen. Harrie heeft ze ontmoet bij één van zijn optredens bij Eddy's en werd hierna gelijk ingehuurd om voor David zijn 60ste verjaardag te komen spelen.

We rijden door San Francisco en als we eruit rijden worden we over de Golden Gate Bridge geleid door onze 'Tham Tham' met de zonsondergang. Wat een cadeautje zo aan het einde van de dag! Vanaf een uitkijkpunt kunnen we de stad nog eens even goed bekijken. Dit werd voor ons een korte stop. Het waaide zo hard en het was zo koud!

De komende dagen gaan we op pad met Arianna & David. Ze hebben het hele weekend vol gepland met leuke activiteiten. Wij laten ons verassen! In het volgende verslag daar meer over.

Vanuit hier een Brasa van ons allebei!

Jeetje wat hebben jullie weer veel meegemaakt zeg! Dank jullie weer voor het meegenieten. Veel plezier nog!

Marco 2016-07-10 22:48:36

we hebben weer heerlijk mee kunnen genieten van jullie avonturen. dikke kus xx