BC, Whistler, Raften, Ziplinen!

Canada, Whistler

Zaterdag 6 augustus 2016
Vandaag staan er een aantal dingen op ons programma. We beginnen de dag bij het 'Capilano Suspension Bridge' park. Als we er tegen de klok van 10 uur aankomen is het al behoorlijk druk. Overal rijen met mensen, hmmm, dat belooft niet veel goeds. Het liefst willen we allebei direct rechtsomkeer maken, alleen komen we deze kant van BC niet meer op en het zou zonde zijn om 't te missen. Dus aansluiten in de rij en hopen dat het binnen een beetje meevalt.

Als we bij de 'main attraction' aankomen, de suspension bridge, en aansluiten in de Efteling-rijtjes zien we pas hoe vol de brug is..... Zo veel mensen tegelijk op een wiebel brug.... En toch is de ervaring om eroverheen te lopen er niet minder om. De brug gaat vooral met zoveel mensen flink heen en weer, erg leuk!

Eenmaal aan de overkant begint ons 'Tree Top Adventure'. Doormiddel van allerlei bruggetjes loop je van de ene boomtop naar de andere. Het zijn behoorlijke bomen, dus het uitzicht van bovenaf is ook erg leuk. Hierna lopen we een route via allerlei boardwalks door het bos heen. En laten de Rangers ons een paar fantastische roofvogels en uilen zien.

Via de Suspension brug gaan we weer terug naar de overkant en hebben we nog een zogenoemde 'Cliffwalk'. Ook hier sluiten we aan in de rij en lopende als een stel kudde dieren achter elkaar hier overheen. Het uitzicht was ook hier weer super, alleen al die mensen...

Snel het park uit om door te gaan naar ons volgende park, Grouse Mountain. Dat ligt hier vlakbij en ook hier is het druk. Doordat het een groot gebied is in de bergen valt dat wel minder op, gelukkig :-)

Bij aankomst boeken we gelijk de zogenoemde '5 Line Adventure Bundle'. Met de Gondel werden we naar boven gebracht en kregen we een waanzinnig uitzicht over Vancouver en omgeving.

Boven op de berg zijn er allerlei activiteiten. Daar nemen we de skilift naar het bovenste stukje van de berg. En beginnen met 'The eye of the wind'. Met een lift kom je bovenin de windmolen terecht en kun je op een glazenvloer staan en naar beneden kijken.

We bekijken een 'lumberjack show' die erg grappig is. Helaas kunnen we het einde niet afzien aangezien we nog een leuke activiteit voor de boeg hebben. We gaan Zip-linen! Nadat we in een harnas gehesen zijn, helmpjes op en een safety verhaaltje van onze begeleiders kregen kon het grote avontuur beginnen.

We hebben een super leuke einde van de middag en komen met deze activiteit op mooie plekjes van de berg waar we met hoge snelheden overheen Zip-linen.
De dag sluiten we af bij 'Theater in the Sky', een filmvertoning over de twee beren die hier leven op de berg. Zij zijn allebei als wees net na elkaar opgevangen. Één beer vanuit Canada en de andere net over de grens in Amerika. Het idee was om ze groot te brengen en uiteindelijk weer uit te zetten in het wild. Dit is helaas niet gelukt. Ze waren allebei niet in staat om in het wild te overleven. Ze hebben een stuk grond hier op de berg ter beschikking (al vind Tham dat nogal aan de kleine kant) en geven de mensen zo een hoop inzage in hoe de beren leven.

Na deze enerverende dag rijden we weer terug naar onze slaapplek van de afgelopen nacht. Ondanks alle mensenmenigte hebben we een super leuke dag gehad.

Zondag 7 augustus 2106
We gaan naar Whistler, een bekend en wereldberoemd ski gebied. Har wilde dit graag gezien hebben nu we er toch 'in de buurt' zijn.... Bij aankomst rijden we gelijk eerst even langs bij het Visitor Center. We verzamelen wat info en gaan het dorp in. Het is een echt ski dorp met vele leuke winkeltjes, barretjes en een gezellig plein in het midden. Helaas begint de lucht al een stuk donkerder te worden en begint het ook al te druppelen.

We rijden nog wat in de omgeving rond en besluiten op zoek te gaan naar een douche. Bij een Campground genaamd Riverside Park mogen we tegen betaling gebruik maken van de douches.

Na een heerlijke warme douche blijkt het weer er buiten niet veel beter erop te zijn geworden. We besluiten door te rijden: aan deze kou & regen valt geen plezier te beleven.

We rijden door de bergen heen en overal waar je kijkt zie je... bomen, bomen en nog meer bomen. Zo veel bomen hebben we nog nooit gezien, wauw! En heel mooi is jet ook ;-). Onderweg hebben we regen en begint het uiteindelijk te onweren met een paar flinke bliksemschichten. Best spectaculair in dit gebied.

Na een aantal uren rijden komen we in de avond aan in Lytton. Een gehucht, daar waar écht niks te beleven valt, behalve Wild Water Raften. En daarom zijn we hier.
Bij Hyak Wild Water Raften loopt Har nog even naar binnen om wat info te vragen om eventueel morgen mee het water op te gaan.

Hierna gaan we nog even het dorp in aangezien we nog niet gegeten hebben. Helaas om 21:00 uur ging in het (enige) plaatselijke restaurant de keuken dicht en konden we niks meer krijgen. Dat werd dus een boterham.

We mochten van de eigenaar (van het Raften) op het terrein overnachten, dus hadden we de luxe van toiletten en een goede parkeerplek voor de komende nacht.
Tijd om ons bedje in gaan, de wind waait zo hard en het is zo ontzettend koud... Ze zeggen dat het morgen beter zal zijn... Tham ziet het hele Raften verhaal nog helemaal niet zitten met deze temperaturen. We zullen het morgen allemaal wel eens gaan zien. Nu eerst onder de dekens.

Maandag 8 augustus 2016
Het is niet te geloven, de zon schijnt en de wind is behoorlijk gaan liggen. Oké, zo kunnen we natuurlijk best het water op. Er gaan vandaag twee boten het water op en wij kunnen nog prima mee. We krijgen wetsuits en windjacks aan. We kopen waterschoentjes en zijn ready voor onze Wild Water Rafting Experience!

Met een grote gele schoolbus worden we naar het startpunt gebracht en worden we verdeeld over twee groepen. Er werd gevraagd wie het leuk vond om voorop de boot plaats te nemen, nou dat leek Tham wel wat! Samen met een iets oudere man genaamd Bruce namen zij het voortouw. Here we go! Raften over de Thompson River.

Na iets meer dan een half uur hadden we onze lunch break al. Dat was voor ons wel wat aan de erg vroege kant. Wel super goed verzorgd. Na deze stop gingen we de Canyons in en werd het een beetje ruiger. Alleen nog niet ruig genoeg naar onze smaak. Wij willen wel wat meer actie!

In het laatste gedeelte van de trip kreeg Har de kans om voorop de boot te kruipen. Helaas verdween het zonnetje wel en werd het een stuk kouder. Wij waren maar al te blij met onze windjacks en onze wetsuits, dat was toch wel aangenaam.

Na ruim 33 km zat dit avontuur er voor ons op en werd het de hoogste tijd om ons aan te gaan kleden en in de auto de verwarming op standje maximaal te zetten.

We rijden verder door BC en na een aantal uren rijden komen we aan in West Kelowna en eten we bij Har zijn nieuwe favo fast Food restaurant, Taco Bell. Bij de Walmart mogen we overnachten, dus zoeken wij niet verder. Morgen weer een nieuwe dag!

Dinsdag 9 augustus 2016
Woehoeeee!!! The sun is shining, the weather is sweet 🎶. Bij de Starbucks nemen we onze mails door en vinden we een YMCA waar we kunnen douchen. Hierna gaan we weer op pad en passeren het plaatsje Beaverdell. En het weer lijkt er niet beter op te gaan worden...

Onderweg komen we weer een houtzagerij tegen. Ook in Amerika hebben we dit veel gezien. Voor zover als je kan kijken zie je boomstammen. Unreal. We belanden in Greenwood, back in the old days, the Wild West! Wat een bizarre plek.

Zien jullie het voor je... Har & Tham die weg 'vluchten' uit de ene plaats omdat het koud is en nog kouder zou gaan worden, dus opzoek naar de warmte. Onderweg wordt het alleen nog maar kouder en komt er ook nog onweer en zware regenval... Pff!

We komen aan in Christina Lake. En bij het meer en helaas voorspelt de lucht ook hier niet veel goeds. We verkennen de omgeving en inderdaad, ook hier begint het te regenen. We rijden langs een aantal Campground- en RV plekken. Alleen is alles vol en willen wij daar echt niet tussenstaan aangezien alles hutje mutje op elkaar staat.

Bij Texas Creek worden we een stukje blijer van de omgeving, het bos vlakbij het meer en diverse hike trails. Nadat we de Camp host spreken krijgen we te horen dat alles vol zit. Er is wel een plekje alleen voor vannacht en ze weet nog niet hoe het zit met de komende dagen. We wisselen onze gegevens uit en ze belt ons op mocht er een plek voor meerdere dagen beschikbaar zijn.

Het is dan alweer tegen 18:30 uur en we hebben aardig wat trek. Er zijn hier geen restaurants en we hebben de keuze uit een Hamburgertent en een Pizzeria. We kiezen voor de laatste optie aangezien we nu ook niet zelf gaan koken in de regen.
Blijkbaar hadden meer mensen deze gedachten aangezien het erg druk was. Onze bestelling konden we pas om 20:00 uur ophalen.

We wachten wel, we kleden ons om in de auto (laag over laag, lekker warm).
In de pizzeria ontmoeten we Gene. Een wat oudere man die al met pensioen is en hij verteld ons over zijn bandje en nodigt Har uit om morgen mee te spelen.

Na onze pizza is het tijd om een slaapplek te zoeken. Tham herinnert zich dat Donna & Hedzer hier in de zomerperiode vaak zijn en wellicht wel iets weten waar we kunnen overnachten.

Niet veel later ontvangen we bericht van Hedzer. We hoeven volgens hem niet meer verder te zoeken. Zij hebben een Cabin met meerdere slaapkamers en een warme douche. De buurman is al op de hoogte van onze komst. Donna moest even op ons "schelden" want we hadden veel eerder moeten bellen. Het (bos-)huisje is volledig tot onze beschikking. Wauw!

Als we het huis vinden horen we de muziek al vanaf de Porch. We doen wat lampjes aan en zien een super idyllisch huisje tussen de bomen en een mega stuk grond eromheen.

We are zo blessed & Lucky ❤️

In ons volgende verslag meer over onze Christina Lake avonturen.

Voor nu een Brasa namens ons allebei X

Hardstikke leuk. Ceep warm. Al komt dat wel goed. Welkom thuis op Bonaire zo en succes daar!