Portland!

Verenigde Staten, Portland

Zaterdag 2 juli 2016
We komen aan bij John & Lene Stangel in Portland - Oregon. Een stel dat we vanuit Bonaire kennen. Harrie heeft eerder voor hen opgetreden op een feestje. We vallen met onze neus in de boter aangezien Lene (officieel Deense) net Amerikaans staatsburger is geworden. Een feestje in geheel Amerikaanse stijl, barbecue, bier & wijn en gezelligheid! We ontmoeten familie en vrienden. Harrie speelt aan het einde van de avond nog wat liedjes en we hebben een super eerste dag hier.

Zondag 3 juli 2016
John & Lene nemen ons mee een rondje door Portland. Ze laten allerlei leuke plekken in de stad zien en nemen ons mee naar de weekendmarkt. Iedere zaterdag & zondag is er een markt waar je allerlei etenswaren & prullaria kunt proeven en kopen. Ook staan er allerlei artistieke mensen op de markt die van alles maken en zijn er diverse straatmuzikanten. De kinderen & aanhang van John & Lene komen iets later ook naar de markt toe waar we een terrasje pakken aan de kant van de rivier. We proeven diverse speciaal-biertjes van een kleine brouwerij en kijken onze ogen uit naar alle 'bijzondere' mensen en typen die hier rondlopen. Ze hanteren niet voor niets de slogan: Keep Portland Weird! And weird it is!!

Het is een heerlijke stad, het maakt hier echt niet uit hoe je er bij loopt. Iedereen doet waar hij/zij zich happy bij voelt en dat zie en voel je. Het is een relaxte omgeving om in te zijn, very easy going.

Aan het einde van de middag gaan we met de hele bups en Robert & Jennifer (de broer & schoonzus van John) naar een kroeg. Hier treedt een bluegrass-bandje op. Als je de oudere knarren het podium op ziet gaan denk je dit wordt een hele lange avond... Zodra de eerste noten gespeeld worden gaat het dak er echter af! De mensen beginnen direct met dansen en de sfeer zit er gelijk in. Voordat we naar huis terug gaan koopt Har nog een cd van de band, een leuk souveniertje van een geslaagde einde middag/ begin van de avond.

Zodra we weer bij het huis zijn ploft iedereen op de bank neer en kijken we een filmpje. Wat een top dag weer!

Maandag 4 juli 2016
Het is vandaag een Nationale feestdag, 4th of July! We zijn allemaal bij Robert & Jennifer thuis uitgenodigd. We krijgen Pork Belly & crackling (bacon met huid, een Deens gerecht) en proeven diverse wijnen uit het assortiment van Robert (die een aardige wijnkelder heeft! :-). Allemaal heerlijk en wat een feestje dus!
Na het overheerlijke eten krijgen we een wandel-tourtje door de wijk heen. Voordat het avond-vuurwerk begint rijden wij met John & Lene terug naar de berg waar zij wonen. Vanuit daar hebben we een waanzinnig uitzicht over de stad. Zodra het donker is begint het vuurwerk. Het is net oud & nieuw alleen dan halverwege het jaar; een super leuke ervaring en alweer een heerlijke dag.

Dinsdag 5 juli 2016
Vanaf dat we hier aankwamen kregen we te horen over de berg 'Mount Hood', de berg waar je het gehele jaar door kan skiën. Dat was niet tegen dovemansoren oren gezegd. Een groter plezier kun je Har niet doen: na 4 jaar lang niet op wintersport te zijn geweest, nu eindelijk weer eens skiën!

John en zijn zoon Michael gaan met ons mee. Na 1,5 uur rijden vanuit Portland staan we bij Resort Timberline, Mount Hood! En er is nog ruim voldoende sneeuw, dus ski's en schoenen huren en hop de berg op! Terwijl Michael en Harrie de skilift ingaan bezoekt Tham samen met John het museum en vinden zij later een mooi plekje in het restaurant op de bovenste verdieping met uitzicht op de berg.

Na drie uurtjes (met een korte lunch break tussendoor) waren Michael en Har wel echt klaar. Ze hadden geen benen meer over. Bij thuiskomst nam Har een warme douche en dook even z'n bedje in. Terwijl Tham & John in de keuken het avondeten voorbereidden.

Na het avondeten kwam Morgan, de vriendin van Michael, voor Tham langs om haar een dessert te leren wat ze wellicht in de FoodTruck kan gaan verkopen. Leuke nieuwe ideetjes in ieder geval!

Woensdag 6 juli 2016
Het werd tijd om weer verder te gaan. We hebben ongelofelijke leuke dagen hier gehad. We worden s'morgens bij het ontbijt nog eenmaal in de watten gelegd en krijgen heerlijke wentelteefjes als ontbijt van Lene. Lang geleden dat we dat gegeten hadden, dus wat een feestje!

Op het moment dat we nét wegreden houdt Har zijn iPhone er ineens mee op. Flink balen, aangezien Tham haar telefoon het ook al sinds afgelopen zaterdag niet meer doet. Op naar de Apple store in Portland centrum dan maar...

Gelukkig worden we binnen een uur geholpen en lopen we 4,5 uur later(pffff...) de winkel uit. Tham een nieuwe IPhone 6 aangezien het met de batterij te maken had en daarom een nieuwe mee kreeg. En Har had een software probleem wat gelukkig te verhelpen viel.

Hierna konden we gelukkig weer de weg op. We bezichtigen de Multnomah Falls en rijden een Scenic route over een oude snelweg met onderweg mooie uitkijkpunten. Via een klein dorpje gebouwd in oude Amerikaanse bouwstijl rijden we weer de bergen in. Groene heuvels met rondom korenvelden. We vinden een mooi plekje met uitzicht op een berg. Klappen onze Walmart stoeltjes uit, lampje aan, drankje erbij... Life is good today!

Snel meer over onze USA avonturen!

Voor nu een Brasa van ons allebei X

Klinkt helemaal als jullie. Geweldig! Lijkt me heerlijk voor jullie. Toppie. Enne; bedankt weer voor het meegenieten. Liefs, mij

Marco 2016-09-05 17:25:03

We leven met jullie mee hahaha wat een geweldige lieve mensen ontmoeten jullie en wat een gastvrij onthaal elke keer weer! Heerlijk zo'n vakantie blijven genieten lieverds, dikke knuf