Eerste dag trekking

Indonesië, Nusa Tenggara Barat

Vandaag is het zover; we gaan aan onze trekking beginnen. Onze rugzakken gepakt (verrassing, er moet nog 1,5 liter water bij) en de koffer achterlatend in onze hotelkamer gaan we met onze gids mee. We moesten ons eerst registeren. Omdat we wat laat zijn gaan we in de laadbak van een pick-up naar de ingang van het National Park. Het voelt een beetje als valsspelen, maar het was wel geweldig om mee te maken. De reis gaat namelijk over een zandpad met steile hellingen en diepe kuilen. Hobbelend in laadbak hebben we het enorm naar ons zin.

Bij de ingang wat foto's gemaakt. Daarna op pad. Het eerste deel gaat door de grasvelden heen. Na een tijdje komen we bij 3 van onze porters aan. Ze zijn een heerlijke lunch aan het klaarmaken. Frank voelt zich een beetje schuldig en helpt (eventjes maar hoor) wortelen snijden, Annemiek doet nog wat oefeningen. Al gauw is het klaar en zittend op ons matje eten we het op. Heerlijk zo vrij in de natuur.
Het tweede gedeelte van de klim gaat door het bos over een combinatie van zand, boomwortels en keien. Na heel wat uurtjes ploeteren, het is zwaar maar ook best wel leuk, komen we aan op de Crater Rim op 2641 meter. Vanmorgen begonnen we op 1156, dus een flinke klim hebben we al achter de rug. Onze tenten zijn al opgezet door onze 4e porter. Onze groep bestaat uit 10 man. Er zijn dus 2 gidsen en 4 porters nodig om ons, onkundige toeristen, deze tocht te kunnen laten maken.
Er moet water gehaald worden en omdat ons dat wel leuk leek even meegelopen met onze gids. Dit is toch wel anders dan op de camping water halen. Het was een expeditie op zich. We kunnen ons daar wel een beetje wassen, geen probleem dus.
Toen we terug kwamen bij de tenten, konden we genieten van een mooie zonsondergang.
Weer krijgen we een lekkere maaltijd. Dit keer gebakken banaan met kaas(?) en chocoladesaus. Dat bleek alleen het voorafje te zijn. Na gegeten te hebben, in het donker met hoofdlampen op, meteen naar bed. De volgende dag moeten we namelijk vroeg op om op tijd op de top te staan.

Wow, wat een geweldige plek om wakker te worden. Wat een uitzicht.

Karen 2016-08-02 09:01:12

Wat een geweldige reis maken jullie! Leuk om te lezen en de foto's te zien. En wat een mooi uitzicht, moet toch een geweldige ervaring zijn om zo wakker te worden!

Monique 2016-08-02 09:50:49

Wat een mooie foto's en wat een geweldig avontuur om mee te maken ! Het pindat boek wordt vast heel leuk met al deze mooie reisverslagen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.