Van Bali naar Lombok

Indonesië, Nusa Tenggara Barat

Weer vroeg opgestaan om lekker te ontbijten (toast met ei en pannenkoeken met banaan) en om onze koffers te pakken. Uiteraard ook nog even een foto met R@LF gemaakt.
De chauffeur is er al. We gaan weer op pad. Op naar Lombok!

Na een rit van ongeveer een uur komen we aan in Padang Bai. Inchecken bij Blue Water Express voor de overtocht. We zijn heel erg vroeg. De boot vertrekt om 12:15 en het is nu 10 uur. Soepel checken we in en geven onze koffers af. We moeten ons om half 12 weer melden. We zitten naast een school en de kinderen hebben het duidelijk naar hun zin. Ze zingen o.a. een Balinese versie van een hit van One Direction. Nog steeds erg veel tijd over en daarom maar door het dorpje gewandeld. In het haventje komen de schepen aan vanuit Lombok en de Gili eilanden (yep, daarom zijn wij er ook). Er zijn ook veel duikscholen. Ons wordt vaak gevraagd of we willen snorkelen, doeken en sieraden willen kopen. Wat moeten we veel hardwerkende Balinezen teleurstellen.

Toen we terugkwamen bij Blue Water Express was het er heel erg druk. Ook daar weer mobiele zzp-ers. De dames zijn gezwicht voor een paar armbandjes. Blijkbaar was iedereen er want we vertrokken in optocht naar de boot. Een Blue Water Express Fast Boat met 5 gigantische motoren. Het was er lekker warm en na een onverstaanbaar verhaal over veiligheid en route vertrokken we. De dames gingen naar het dak om in de zon en wind te zitten. Een geweldige overtocht. Wat foto's gemaakt en film geschoten en na een uurtje aangekomen op Gili Trawangan. Wij moeten door naar Lombok dus nog een kwartiertje genieten. Heerlijk!

Bij Teluk Kode op Lombok aangekomen de koffers direct van de boot op het strand. Geen kade o.i.d. Daar stond ook iemand met onze namen op een A4-tje. Wat was dat weer goed geregeld.

Snel de airco minibus in. Een ritje van een klein uurtje, door een hele andere omgeving dan Bali (geen reclame, veel minder rommel en krotjes, brede nieuwe asfaltweg), bracht ons bij ons volgende hotel: Jeeva Klui Resort Lombok bij Senggigi. Wat een wezenloos luxe resort is dat. Wij werden naar onze villa met zwembad gebracht; 2 etages met mooie slaapkamers en badkamers. We waren zeer verbaast over hoe mooi een hotelkamer kan zijn.

Tussen half 3 en half 4 is er gratis thee met hapjes. Het is 3 uur, dus…. Heerlijk genoten en wat een geweldige vrolijke bediening. Een serveerster heette Ria en sprak ook wat woorden Nederlands.

De zee nog even geprobeerd, maar toch gekozen voor het zwembad. Lekker gedold. Richard heeft de kids laten winnen (..) in de zwemwedstrijdjes “wie het eerst aan de overkant is”.
Weer terug naar de villa om ons klaar te maken voor het diner. Een buffet (Javaanse keuken, erg lekker) met Balineze muziek en dans. Knap gedaan. Het was weer heel erg gezellig! Weer een bijzondere dag achter de rug.

Wat een luxe allemaal. En de thee met lekkernijen geserveerd kregen Door Ria. Komt bekend voor. Wat een avond tuur. Geniet ervan