Zo kan het ook

Frankrijk, Mittersheim

Tijd, gunstige omstandigheden en wind mee

Op de kaart zien we onze route over de col du Donon gaan, zo komen we aan de oostkant van de Vogezen uit. We hebben er nog niet heel veel trek in. We hoeven toch ook niet persé alle hoogtepunten mee te nemen? Die tijd hebben we gehad. Wat we dan nog niet weten is dat het absolute hoogtepunt van de dag helemaal niet in de fysieke uitdaging zit. De route gaat voor een belangrijk deel over een fietspad langs het 'Canal de la Marne au Rhin', precies tussen de noordelijke en zuidelijke Vogezen door. Heerlijk groen, veel schaduw en nagenoeg vlak. De hoogtemeters van vandaag zitten in het stuk ervoor en erna. Genieten is dit! Soms heb je gewoon wat tijd, gunstige omstandigheden en wat wind mee nodig om het geloof in eigen kunnen weer terug te brengen.

Hoogtepunt

In Sarrebourg bezoeken we de Chapelle des Cordeliers waar het grootste glas in lood raam La Paix van Chagall is te vinden (12m. x 7,50m.). Betoverend! Helder licht, vol kleur, paradijselijk, puur, onbeschrijfelijk. Om uren naar te kijken en telkens weer een ander verhaal te vinden. Wat een geluk dat we dit nu hier mogen zien.

Spoor

Na Saverne besluiten we nog een stukje door te fietsen naar Molsheim. Er moet nog even stevig geklommen worden in de uitlopers van de Vogezen. Soms is het heerlijk wanneer je niet precies weet wat het volgende stuk van de route je brengt. Dan weer zit het mee, een andere keer valt het nog niet mee. Maar NU... we zijn terug op een oude spoorweg. Met de wind nu in de rug en gemiddeld 24 in het uur rollen we naar Molsheim waar (als het meezit) ons een camping wacht. 'Complet', meldt het bord bij de ingang. Dat geldt uiteraard niet voor ons. Zonder probleem krijgen we het laatste plekje en wanneer we over het terrein fietsen zien we dat complet nu ook echt vol betekent. Het aller-allerlaatste plekje is voor ons. Maar: met een Super U om de hoek en een klepperende ooievaar op de lantaarnpaal naast het terras dat we de hele goddelijke dag voor onszelf hebben hoor je ons niet klagen! Sterker nog: we zijn gelukkig.

Wat een avontuur! Mooie plaatjes ook. Geniet ervan samen! Groetjes Simone

Simone 2023-06-13 21:02:18

Prachtig om van jullie te lezen, wat mooi en echt, ik geniet ervanšŸ˜˜

Rieka 2023-06-13 21:16:28

Jan en Marieke, wat een prachtige route en bezienswaardigheden. Nog veel fietsplezier.

Jan Drenth 2023-06-13 21:18:14

Bijzondere fotoā€™s van dat drooggevallen kanaal en die werkeloze sluisā€¦

Han 2023-06-13 21:24:02

Wat weer een prachtig verhaal met mooie foto's. Ook pittig af en toe. Fantastische ervaring, ik heb veel respect voor jullie doorzettingsvermogen. Veel plezier verder!!

Lysbert 2023-06-13 21:29:59

Zonder paradijselijk geluk vaart niemand wel, geniet er van!

Jajob 2023-06-13 22:29:54

Al zoveel doorstaan, Soms willen jullie niet meer doorgaan. Maar achter in je hoofd weet je dat je wil. Dan staat jullie wereld even stil. Laat jullie gedachten voor bij stromen, En de kracht door jullie lichaam stromen. De kracht om weer door te gaan. Dan besef je het lukt alleen met vallen en opstaan. Doorzetten is het enige wat jullie kunnen doen. Voor het bereiken van het uiteindelijke doel. Succes en sterkte