Etappe 4 Dasburg Remich (zuiden van Luxemburg)

Duitsland, Dasburg

Barrée

Drie keer barée vandaag. De eerste konden we voorbij. De tweede bracht avontuur, de derde een flinke klim en druk verkeer. Bestemming bereikt na 95 km: een camping aan de Moezel.

Dikste tocht tot nu toe. 95 km met flink wat hoogtemeters. Had korter gekund maar meerdere Route barrée’s, waar zelf Marike’s onderhandelingen niet meer helpen. Dat brengt ons via een voetgangersbruggetje op een uitdagende wandeltrack door het bos. Zo’n pad, waarvan je denkt: ‘zit ik al in z’n één (versnelling). Hij gaat echt niet kleiner, maar het pad kan wel nog steiler en rotsiger. Kilometers verderop komen we terug op ‘onze’ route. Belemmeringen, ze zijn er wel, maar soms (!) geldt: ‘Waar een wil is, is een weg’.

Morgen rustdag.

Jullie kunnen goed tegen de warmte? Hier zorgt de “hitte” wel voor beperkingen. Wel fijn om met jullie mee te mogen reizen. Doe voorzichtig en geniet!

Reina 2023-06-11 16:44:17

Wat weer een mooie verhalen zeg! Net of ik erbij ben zo ;-) Maar je hebt me wel overtuigd... ik ga nog een keer naar de Moezel. Groetjes Anja