Rust!

Duitsland, Remich

'De tour win je in bed'

'De Tour win je in bed' is een oude en wijze uitspraak van Joop Zoetemelk. En ook al is deze filosoof op 2 wielen niet zo groot als JC met een bal, met deze opmerking scoort hij vanaf de middenstip. Niks is belangrijker dan rust om ons niet meer zo jonge lichaam sterker te laten worden. En dat doe je niet wanneer je al uitgewoond bent, maar dat plan je wanneer dat lijf nog niet al te sterk protesteert vanwege de vermoeidheid.

We steken lopend (over de brug uiteraard, want ook wij zijn niet van het niveau van JC) de Moezel over om flink in te slaan bij de super. IJs, bier, brood en spinazie. Dat laatste voor een heerlijke pasta, want de tank moet weer gevuld.

Dutje doen (we zijn tenslotte 63 en 66), verhaaltjes schrijven en lezen, het lijkt wel vakantie. Overdag begint het al aardig warm te worden. De nachten zijn nog relatief fris en dat helpt voor een goede nachtrust. Vanavond maar eens lekker vroeg onder de veren!

Morgen fietsen we Frankrijk in. Er wacht ons een lang stuk door de regio's Lorraine en de Alsace van zo'n 180 km met nauwelijks voorzieningen voor eten, drinken en onderdak.