! Daar gaan we

Nederland, groningen

Welkom

Welkom mee-levers, bij dit nieuwe fietsavontuur van Jan en Marike. Een 2000 km lange fietstocht met de gebruikelijke uitdagingen, de onvermijdelijke zelfontdekking en de heerlijke onvoorspelbaarheid van het leven op twee wielen. En natuurlijk gaan we er weer achter komen waar we onze ruimte vinden, hoe we onze verlangens kunnen omarmen én hoe we trouw kunnen blijven aan onszelf. We weten allebei hoe belangrijk het is om in harmonie te zijn met jezelf. Dat is het fundament voor een goede relatie met de ander en dus best handig wanneer je 8 week lang samen op pad bent.

Nog 1 nachtje slapen en dan mogen we weer los!

We gaan fietsen naar Rome. Morgen vertrekken we vanuit Maastricht. De fietsen zijn er klaar voor en wij ook. En dat is het mooie van fietsen. We hebben een vertrekpunt en we weten ongeveer waar we naartoe willen. Tentje achterop, wat kleding in de fietstas, regenpak, pannetje, brandertje, camera en dat is het dan. Hoe we slapen, waar we slapen, hoelang en hoe ver we fietsen, het staat allemaal in de sterren geschreven en eigenlijk denken we dat zelfs het universum geen idee heeft wat ons te wachten staat. We gaan zo’n 10.000 meter de hoogte in en tegen de tijd dat we in Rome arriveren zijn we weer op zeeniveau. Maastricht ligt wat hoger dan Rome. Onze zoon kwam dan ook tot de geruststellende conclusie dat dit een eitje voor ons wordt, want we zakken meer dan dat we stijgen (meter of 50 😉)

Puzzel?

Op naar een nieuw avontuur, waarin we niet alleen op zoek gaan naar prachtige landschappen en inspirerende ontmoetingen onderweg, maar ook een beetje naar onszelf en elkaar. Dat klinkt alsof Jan geen idee heeft met wie hij al meer dan 50 jaar samenleeft en dat Marike kwijt is wie die man op die staalblauwe fiets naast haar is. Valt mee hoor, maar de puzzel van het verlangen naar autonomie aan de ene kant en tegelijk het toch ook afhankelijk durven zijn aan de andere kant is soms best ingewikkeld. En nu Marike sinds 3 dagen met pensioen is, worden er misschien wel wat stukjes verlegd. Zou zo maar kunnen.

Waar je de ander ontmoet

Er zullen geluksmomenten zijn, die we tot in onze kleine teen gaan ervaren. En we weten (uit ervaring) dat er ook minder gelukkige momenten zullen zijn. Wie weet kunnen we die verwelkomen als leerzame ervaringen. Want het echte avontuur begint toch wanneer je jezelf tegenkomt, wanneer je je eigen grenzen mag ervaren en wanneer je ontdekt wie je eigenlijk echt bent. En, daar gaat ie: dat gebeurt allemaal precies daar waar je de ander ontmoet. Nooit te oud om te leren zeg maar.
Dus, bereid je maar voor op een meeslepende, hartverwarmende en soms uitdagende ervaring. We gaan geen bergen verzetten, maar we gaan wel met een klein verzetje over de top. Niet alleen als fietsers, maar als reizigers die op weg zijn naar zichzelf en de ander. Wie weet brengt deze reis hen nog wat dichter bij die bestemming. We zullen obstakels overwinnen, verrassende ontmoetingen aangaan, en we willen onszelf openstellen voor de magie van het onbekende. Een avontuur dat je niet wilt missen 😉

Voor wat het waard is

Het zou dus zomaar kunnen dat dit ook een verhaal wordt over de kracht van kwetsbaarheid en de uitdaging om obstakels te kunnen overwinnen door acceptatie, bewustzijn, toewijding en gewoon stevig op de pedalen staan af en toe. Ook als het 35 graden is, of wanneer het regent dat het giet, of wanneer we bandjes blijven plakken, of wanneer die pizzeria net de deur sluit wanner we uitgehongerd aankomen, of wanneer we wind tegen hebben, of wanneer we alsmaar dat duwtje in de rug krijgen van de wind uit het noorden of wanneer die meefietser die geweldige vrouw blijkt te zijn waarvan je altijd al wist dat ze dat was.
Laat je inspireren. Laaf je aan de briljante 😉inzichten die we met je delen. Lees ze voor wat ze waard zijn, want hoe dan ook: er leiden vele wegen naar Rome.

We gaan grenzeloos op weg naar de Eeuwige Stad; nieuwsgierig en vol verlangen.

Heel erg veel plezier en een behouden trip 😉. En ja "onderweg zijn en blijven is de reis"

Henk H 2023-06-03 22:08:44

Jan en Marike, ik wens jullie een hele fijne fietsreis met heel veel mooie en bijzondere ervaringen.

Lysbert 2023-06-03 22:25:42

Wauw, wat een uitdaging, op de fiets naar Rome. Ik verheug mij nu al op de reisverslagen Jan en Marike heel veel succes

Geert en Rieka 2023-06-03 23:05:34

Heel veel succes en plezier bij jullie 'voet/fiets'-tocht naar Rome. Geweldige tocht!

PeterH 2023-06-03 23:16:56

Als je ‘Roma’ omkeert krijg je ‘Amor’. Die liefde, die jullie al zo lang samenbindt, zal ook deze reis jullie belangrijkste gids zijn. Ik reis graag mee, virtueel via deze weg.

Han Borg 2023-06-04 02:19:50

Zal jullie zeker volgen ! Bewondering voor jullie ! Succes en ik ben zeker ook benieuwd naar de ontmoetingen onderweg. 👍

Aly Borchers 2023-06-04 07:20:37

De wereld verandert, onze ouders zaten naar hun pensioen vaak op de bank. De grens over, helemaal op de fiets was er niet bij. (Als gepensioneerde zal het mij ook niet lukken), Ik volg jullie wel online en ben benieuwd naar julie avonturen, die er vast weer zullen zijn. Heel veel fiets plezier, weinig zadelpijn en een goede reis gewenst.

Albert 2023-06-04 08:28:32

Marike en Buurman, wat een fantastische manier om je pensioen te beginnen! Ik wens jullie een prachtige reis met veel hoge toppen en wat minder diepe dalen. En bedankt dat ik stiekem mee mag gluren! 🤗

Evelyn 2023-06-04 09:10:58

Wat leuk om jullie te kunnen volgen. Een hele mooie reis gewenst! Wat een avontuur. Geniet van alles!!!

Lieneke 2023-06-04 10:40:24

Wat weer een uitdaging! Hele fijne fietstocht en geniet van al het moois wat jullie onderweg zeker tegen zullen komen. Trap ze. 🚴🚴‍♀️ Groetjes, Rieks en Janny.

Rieks en Janny 2023-06-04 10:44:53

Jan en Marike wat leuk dat jullie dit delen. Geniet van deze avontuurlijke fietstocht . Ik reis graag met jullie mee. Veel succes en fietsplezier!

Anneke Minnis 2023-06-04 11:06:47

Heeel veel plezier en en mooie tijd toegewenst samen! Ontdekkend onderweg. Geniet!!

Marjan 2023-06-04 11:34:18

Mooie reis toegewenst. Dat jullie maar verl bijzondere herinneringen mogen maken. Toi, toi, toi!

Renée 2023-06-04 15:48:17

Jan en Marike heel veel plezier met jullie nieuwe uitdaging. Succes samen en geniet van jullie reis .

Peter en Ina 2023-06-04 17:23:04

Ik vind het verhaal nu al leuk. Maak maar veel mooie warme en boeiende herinneringen. Fijn avontuur gewenst.

Lyda van Wageningen 2023-06-04 18:11:31

Wat een fantastische start van jouw pensioen Marike. En wat lief dat Jan met je mee kan (en mag ;). Ik wens jullie beiden weer veel inzichten, bergen en dalen, avontuur en grensovergangen (letterlijk en figuurlijk). En vooral: loslaten en genieten. Liefs en alle goeds voor jullie, Ingrid

Ingrid van Nieuwkuijk 2023-06-05 12:08:25

Wauw ! Wat heerlijk weer samen onderweg ! Dat is jullie wel toevertrouwd. Benieuwd naar de avonturen. Ik heb nog even te gaan voor het grote pensioen gebeuren dus kan mij via jullie fietstochten al verkneukelend voorbereiden. Veel plezier 🤩

Rike de Haan 2023-06-08 20:04:02

Inspirerend, geniet er van.

Eelco 2023-06-09 06:27:49

Heel veel plezier. Ik hoop dat jullie weer een mooie reis tegemoet gaan!

Marjo 2023-06-11 15:25:11

Dank voor alle lieve reacties. Hartstikke leuk om te weten dat jullie met ons 'meereizen'. Liefs, Marike en Jan

Jan-Marike.waar.we.fietsen.is.de.weg 2023-06-13 11:53:51

In voor en tegenspoed, zelfs met pensioen nog....succes. ben benieuwd of jullie nog iets van elkaar leren deze fietstocht Gr. Bert en Anna