Het échte backpacken!

Australië, Wilson's Promontory

05-02-2017

Hoooi!

Op donderdag 2 februari zijn we vertrokken uit Melbourne. We wilde begin van de middag weggaan maar omdat iedereen ons nog wilde zien na hun werk of school zijn we uiteindelijk pas om half 7 vertrokken haha. De eerste stop in onze reis was op Phillip Island, zo'n 2 uur rijden van Melbourne. Phillip Island is vooral bekend om de Pinguin Parade die daar elke avond plaatsvind. Zelf wilde we hier wel heen alleen toen we ontdekte dat je er 25 dollar pp voor moet betalen zijn we afgehaakt. We kwamen rond 9 uur op de camping aan en hadden snel de taken verdeeld, ik ging koken en Aron zette de tenten op.

De volgende dag zijn we redelijk optijd weggegaan. Nadat we nog snel een eitje gegeten hadden gingen we op zoek naar een informatie centrum. Met de plattegrond die we kregen besloten we naar het uiteinde van het eiland te rijden. Het uitzicht daar was schitterend! We kwamen nog een ouder Nederlands echtpaar tegen die daar heen waren gegaan om zeeleeuwen te spotten, maar die waren nergens te bekennen... Lang zijn we niet op Phillip Island gebleven, omdat we nog genoeg te doen hadden, namelijk..

Hiken in Wilson's Promontory National Park! 3 dagen lang met onze backpack rondlopen. Onze tent en slaapzakken hadden we aan de zijkanten vastgebonden zodat we tussendoor lekker primitief konden kamperen. Uiteindelijk hebben we zo'n 45 km afgelegd. De omgeving waar we doorheen liepen was telkens heel anders. Stukken door het bos, bergen en over een parelwit strand. Soms konden we een uur in stilte achter elkaar aanlopen, in gedachten verzonken en genietend van de omgeving. Het was echter niet altijd even makkelijk, overal spierpijn en blauwe plekken en laten we vooral de duizenden vliegen en horsels (die overal steken) niet vergeten. Die beestjes konden Aron helemaal gek maken waardoor er een groot aantal gesneuveld zijn. Ook kwamen we er na een tijdje achter dat we misschien wat meer eten en drinken hadden moeten meenemen. De laatste 5 kilometer op de laatste dag hebben we dan ook zonder water moeten doen. Het waren 3 zware maar mooie dagen, zeker de moeite waard! Aan het einde van de route waren douches en patat, onze droom die werkelijk werd. Zo konden we weer opfrissen en bijkomen. Toen we het park uitreden begon het keihard te regenen en omweren, en dat houd al de hele avond aan. We hebben dan ook besloten om maar in de auto te gaan slapen want kamperen zit er op dit moment niet in. Ook koken wordt lastig dus we leven op koekjes en chips die we hebben gekocht bij de supermarkt waar we nu wifi hebben.

Onze plannen voor de rest van de reis zijn iets veranderd. Eerst waren we van plan rondom Sydney een paar weken te gaan werken, maar vorige week hebben we allerlei tripjes geboekt (o.a. Fraser Island, Whitsundays en duiken) en een aantal daarvan moeten voor het einde van maart zijn voldaan. Daarom hebben we besloten om pas begin April, in Cairns eventueel te gaan werken. En daarna zien we wel hoe het loopt.

Groetjes!

Respect voor jullie Iris en Aron.....!!!!!! Om zo'n reis te ondernemen....!!! Het is wel een verschrikkelijk mooi land zo te zien. Succes verder met jullie reis en we blijven de berichten met nauwlettendheid en plezier volgen... Groetjes, ome Leo.

Ome Leo 2017-02-05 12:10:03

Ik geniet van jullie verhalen, ik heb foto's van Phillis island met de pinguïns parade hahahah dus als jullie terug komen, zullen wij samen kijken. Mooie foto's, zorg goed voor elkaar en ik denk en ik bid voor jullie.🙏😘