Sightseeing, van airbnb wisselen en auto kopen!

Australië, Parkville

20-01-2017

Heey,

6 dagen, 84 kilometers (gelopen), 6 parken en 15 bezienswaardigheden, 8 internationale vrienden verder zijn we nog steeds in Melbourne.

Ik zal een aantal van de bezienswaardigheden benoemen die we hebben bezocht:

Botanic gardens, een 36 hectare groot park met een grote verscheidenheid aan planten, uit de hele wereld. Het park ligt iets buiten de stad, aan de andere kant van de Yarra rivier, daardoor krijg je in het park niks mee van de drukte uit de stad en kan je de vogels horen fluiten. Ook draaien ze er in de avond een film, in de open lucht. We zijn van plan daar nog een keer heen te gaan :)

St Patricks Cathedral, een mooie oude kerk in het oosten van de binnenstad van Melbourne. Toen we uit de kerk kwamen was er een oudere man, zag er Italiaans uit, muntjes uit de fontijn aan het halen. Twee Britse mensen zagen dit en dreigde de politie te bellen als hij de muntjes niet terug gooide. Ik kreeg hier een beetje een dubbel gevoel bij aangezien hij het geld waarschijnlijk hard nodig, maarja dat is natuurlijk niet de oplossing.

China Town, een groot deel van de inwoners van Melbourne heeft een Aziatische achtergrond, het voelt soms echt alsof we in Azie zijn. Een deel van het centrum wordt dan ook China Town genoemd, hier vind je allemaal Aziatische winkeltjes en restauranten.

Op de warmste dag van de week (36 graden) zijn we naar het strand in Brighton gegaan, ongeveer 20 minuten met de trein. Het was een mooi strand, met uitzicht over de skyline van Melbourne en leuke strandhutjes. We hadden ons goed ingesmeerd met factor 50 zonnebrand maar waren onze voeten en knieholtes vergeten, dus die zijn knalrood geworden...

We hebben het onwijs naar ons zin, vooral met de mensen die in het huis wonen waar we de afgelopen tijd hebben geslapen. Ze hebben ons echt opgenomen in de groep. Ze nemen ons mee naar leuke barretjes, moedigen ons aan om zwart te rijden met de tram (ze controleren bijna nooit) en we mochten zelfs gratis nog een nachtje langer blijven. Vandaag moesten we helaas wel echt vertrekken want er komen nieuwe gasten in onze kamer. Gelukkig hebben we een nieuwe kamer gevonden op airbnb, waar we van vrijdag tot woensdag zullen verblijven. Het is in een huis van een man en zijn huisgenoot, maar die is er momenteel niet. Het huis is echt onwijs mooi en schoon (wat bij het vorige huis minder was haha) en in de tuin staat zelfs een koelkast waar we gratis bier uit mogen pakken. Ik denk dat we ons hier wel gaan vermaken, ook aangezien de man zelf bijna nooit thuis is.

Vanaf volgende week woensdag zijn we van plan de Great Ocean Road te doen. Een route ten zuide van Melbourne. En die route gaan we afleggen met..... onze auto! We hebben vandaag namelijk een auto gekocht van 2 Nederlandse meisjes. Het is een schattig autootje met kampeerspullen inbegrepen. Ze hebben de auto afgelopen week laten checken bij een garage dus alles is in orde. Gister kwamen ze langs en konden we de auto even keuren en een proefritje maken. Nu heb ik zelf vrij weinig verstand van auto's maar een paar jongens die hier wonen weten er meer van. De auto is dan ook uitgebreid gecheckt door hun haha. Bij het proefritje was het wel even wennen, ze rijden hier namelijk aan de andere kant van de weg... En ook het schakelen is met je andere hand maar na een paar keer hebben we dat vast onder de knie.

Misschien hebben jullie het wel in Nederland ook wel meegekregen, maar een paar uur geleden is er een automobilist in de binnenstad van Melbourne op winkelende voetgangers ingereden. Hierbij zijn, tot nu toe, 3 doden gevallen en 20 gewonden gevallen. Ook heeft de politie schoten gelost waarna de dader is gearresteerd. Op het moment dat dat gebeurde reden wij toevallig ook door de binnenstad en zagen allemaal politieauto's en ambulances voorbijkomen... Gelukkig zijn wij ongedeerd maar het komt wel erg dichtbij aangezien we zelf ook vaak daar lopen...

Dat was hem alweer, volgende update komt denk ik volgende week voor we aan de Great Ocean Road gaan beginnen!

Groetjeessss.

Hallo Iris, Wat leuk om zo met jullie mee te reizen. Ik had idd vanmorgen gelezen over dat ongeluk in Melbourne en moest direct aan jullie denken. Gelukkig zijn jullie gespaard gebleven. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Ik moest glimlachen bij het verhaal over het kopen van een auto. Heerlijk om zo in het leven te staan, niet alles van tevoren precies gepland! Ik hoop dat de auto bevalt en dat jullie er veel plezier van hebben. Geniet van jullie reis. Liefs, tante Petra

Petra Hoek 2017-01-20 11:20:19

Zo te lezen genieten jullie enorm Knap hoor zo ondernemend Groetjes namens Andre en Jorina

Jorina 2017-01-21 19:20:55

Hoi Iris, Super om zo een beetje mee te kunnen genieten, geweldig avontuur! Nog heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag. Liefs tante Mieke, Kathelijne en Guus

Mieke 2017-01-25 19:56:49

Het is fantastisch om te weten dat het goed met jou gaat. Jaren geleden was ik in Melbourne, rust een schoon stad. Geniet van je avontuur. Veel liefs, Marinela