Dag 15 : Victoria

Canada, English Inn

Na het ontbijt rijden we naar een " kasteel". Voor onze begrippen mag het de titel kasteel niet hebben. Maar goed, voor de liefhebber.
Het gouverments gebouw bij de binnen haven is dagelijks gedeeltelijk open voor publiek. Indrukwekkend gebouw waar de gouverment van Britisch Columbia zetelt. Nog een paar totumpalen bekeken. Die kom je hier rijkelijk tegen. De oorspronkelijke bevolking was tenslotte indiaan. Veel wonen nu in z.g. ressorts.
In de middag lekker relaxt de stad in. China town anderhalve straat. Altijd leuk die chinezen. Hier is ook het smalste winkelstraatje. Op plaatsen kan je elkaar niet passeren. En dat in een land waar alles groot en groter is. We kunnen het niet laten om toch een paar Victoria gelinkte kledingstukken te kopen. In de pub is het heerlijk vertoeven. Doe nog maar zo'n pint.
Tijd voor een hapje eten. We hebben een "verborgen" Italiaans restaurant ontdekt. Ongelooflijk, restaurant Il Terazza is bijna niet te vinden en tjokvol met een paar honderd hongerige mensen. Gelukkig nog een tafeltje voor ons. Nu begrijpen we waarom. HEERLIJK! We zoeken ons romantisch hotel Englisch Inn op om de buikjes te rusten te leggen.