Dag 11 : Ucuelet

Canada, Ucluelet

Ucluelet where the eagels fly.
Ondanks slechte weersvoorspellingen is het een mooie dag. We rijden naar het 40 km noordelijk gelegen Tofino. Tofino is vergelijkbaar met Ucluelet. Klein vissers haventje, een paar watervliegtuigen en een hele vloot toeristen bootjes. Het is rustig in 't durpke. Whale watch aanbieders proberen hun boot vol te krijgen. Het gebied tussen Ucluelet en Tofino is Pacific Rim national parc. Hierin bevind zich o.a. een regenwoud. Enorme ceders en sequoia bomen een dichte vegetatie en omgevallen half vergane bomen die als voeding voor nieuwe dienen. De hoge lucht vochtigheid is overduidelijk merkbaar. Aan het einde van het hout geplaveide pad wacht een door rotsen omsloten strand. Boven op een rots, verscholen in het woud staan een paar woningen. Ze gaan geheel in de omgeving op. Om hier te moeten wonen is geen straf.
Terug in Ucluet hebben we vanaf de rotsen nog ff over de Pacific getuurd of er toevallig walvissen voorbij kwamen. Helaas!
Tijdens de avond maaltijd in een plaatselijke diner worden we aangesproken door een whale watch boot uitbater. W houden zijn verhaal en aanbieding in gedachten.
Bij de vis afslag treffen we meerdere zeevarenden die zich te goed doen aan de toegeworpen vis restanten. Hier is de vis makkelijker te vangen dan op zee. Het is een mooi gezicht deze machtige dieren te zien vechten om een stuk vis. Een paar mooie plaatjes van deze prachtige vogels kunnen schieten.

Mooie tocht Rob. Al zwarte beren ontmoet?