Dag 8 : Whistler

Canada, Whistler

Zoals gebruikelijk vroeg wakker. Vanaf het balkonnetje zie je vrachtwagens aan en af rijden om winkels, restaurants, hotels etc. te bevoorraden. De fiosiotherapeut aan de overkant van de straat ontvangt zijn eerste klant van vandaag. Een andere vroege vogel loopt al met zijn enorme beker Starbucks koffie voorbij. Het zonnetje verlicht met zijn eerste stralen de besneeuwde berg toppen. Denk dat ik maar eens ff naar de bakker loop voor een paar heerlijke verse broodjes en misschien ook wel zo'n enorme beker Starbucks coffee.
Vandaag een stukje Olympische historie in de omgeving van Whistler bekeken. Heeft wel wat om voor twee enorme ski schansen te staan. Ook al ligt er geen sneeuw. Hier streden de ski spring titanen voor het goud.
Onderweg terug naar het dorp treffen we nog een zwarte beer grazend in de berm aan.
In Whistler zelf is het erg rustig. Winkel malls zijn uitgestorven. In het centrum genieten wat bezoekers van het heerlijke zomer weer. Lekker ontspannen dagje.