Dag 4 : Lake Louise naar Sunwapta Falls

Canada, Alberta

Hoera, de koffer is terecht! Gelukkig die irritatie is opgelost.
Onze indruk van het motel Deer Lodge klopte aardig. Veel geld voor een matige prestatie.

Drukke dag met hopelijk veel mooie indrukken en belevenissen. Vanochtend eerst nog ff een paar fotootjes van Lake Louise gemaakt. Het was behoorlijk fris maar met een mooi helder zonnetje. Vanaf Lake Louise naar de Hyway rijden we nog ff naar Moraine Lake. Lake Louise heeft de naam maar dit meer is mooier. Het ligt een stukje hoger in de bergen. Genoeg in de kou gestaan tijd voor koffie. Onder aan de berg is de temperatuur door het zonnetje een stuk aangenamer. Na de koffie eerst nog een stukje Trans Canada Hyway om vervolgens via de Icefield Hyway richting Sunwapta te rijden. Dit is een van de meest bezienswaardige wegen van Canada. Onderweg meerdere stops gemaakt om van de omgeving te genieten. Een korte trail gevolgd naar Peyton Lake met zijn ongekend blauw water. De Columbia Icefield glacier is de grootste van Canada. Met een enorme bus rij je een stukje de gletsjer op. Er staat een strakke koude wind op de gletsjer. De Skywalk is een glazen pad boven een canyon. Je loopt over glas een paar honderd meter boven een afgrond. Het hoogte punt van de dag was wel een grizzlybeer met twee jongen. Ze wandelde rustig met haar cups langs de rivier. Vanaf de andere oever konden we ze langere tijd volgen. Wat een mooie dag met veel zon en nog meer hoogte punten.
We slapen ca 50 km onder Jasper in Sunwapta Falls Rocky Mountain Lodge. De accommodatie ligt rustig verscholen in het national park. De receptie waarschuwt voor beren die spontaan over het complex wandelen. De lodges zijn comfortabel en ruim. De kok van het bijbehorend restaurant had goed zijn best gedaan. Tijd om lekker weg te dromen van alle mooie avonturen die we vandaag weer hebben mogen meemaken.

Hoi luitjes, wat een prachtige foto's. Kan niet wachten tot het volgende verslag. Balen vd koffer. Nog veel plezier.

Hanny 2016-06-04 13:40:35

Geweldig foto' ad vooral van de grizlly met cubs, zo kleine heb ik ze niet gezien super