Dag 5 : Sunwapta Falls naar Clearwater

Canada, Jasper

Het is nog fris als we na het ontbijt weer op pad gaan. De zon is al aan het werk om de temperatuur op een aangenaam niveau te doen stijgen. Het ziet er veelbelovend uit als we verder over de Icefield HW richting Jasper rijden. Onderweg nog ff een watervalletje bekeken. Blijft indrukwekkend mooi. Jasper is een klein mondain plaatsje. We hebben de Icefield hwy met al zijn overweldigende natuur spektakels verlaten. Snel door naar Clearwater, een rit van nog ruim 300 km. Onderweg treffen we twee etende Moos in een paar vennen aan. Een paar km verder zien we half in de struiken mama Grizly met drie grotere jongen. Mama beer volgt onze bewegingen volledig. Tussen ons en de beren is slechts een open terrein van ca 100 mtr. Het schijnt ze niet te deren dat wij ze gadeslaan. Maar goed ook want wij halen te voet geen 50 km per uur. Geweldig om dieren vrij in de natuur te zien.
Op onze route komen we langs mount Robson. Met zijn 3954 meter domineert deze reus het noordelijk deel van de Rocky Mountains. De indrukwekkende hoop steen en ijs ligt er mooi in zon bij.
Clearwater ligt aan de voet van het Wells Gray provencial parc. Hier overnachten we twee dagen in het Dutch Lake motel. Eerste indruk is niet best, maar het valt uiteindelijk allemaal best mee. Lekker royale kamer met groot bed. Achter het motel ligt een meertje Lake Dutch met een kleine camping. Er staan enkele enorme kampeer wagens. Een ree loopt rustig langs de camping rand te grazen. Kampeerders slaan van achter hun kampvuurtje het beestje gade.
We eten in de Wells Gray Inn. Een ook al niet uitziende diner. Het eten is eenvoudig maar voortreffelijk. Zo zie je maar dat je niet altijd van het uiterlijk af kan gaan.

Hoi ad, Gaat lekker grizzly, moose,elk, en water raften goed bezig hahh