Dag 3 : Canmore naar Lake Louise

Canada, Canmore

Hieperdepiep er is er een jarig. Eigenlijk had ik nu gelet mijn leeftijdsgetal op route 66 in de USA moeten zitten. Daar waren we in 2010 al.
Vandaag rijden we door naar Lake Louise. We maken een stop in Banff bij bij Lake Minnewanka. Hier treffen we een groep bichornsheep aan. Ze grazen rustig verder zonder zich aan ons te storen. Vervolgens gaat de rit verder naar Gondola. Hier laten wij ons met de, jawel, gondel naar de top van de berg brengen. Boven op de berg is er met houten bruggen en trappen een wandel verbinding gemaakt naar een naast gelegen berg top. Het is nat en koud op de berg. Het uitzicht is ondanks het beperkte zicht geweldig. Jammer van het weer.
We rijden verder via Bow trail richting Lake Louise. Onderweg bij de wild stromende Bow rivier naast een oude roestige stalen brug gepauzeerd. Boven op een van de brugspanten lag een enorm adelaarsnest. De wilde rivier met oude brug leverde een paar mooie foto's op. De route opgepakt naar Jonston canyon in Bow provincial park. Onderweg troffen we nog een grazende Elk in de berm aan. Ook deze stoorde zich niet aan ons. Via een houten pad dat op verschillende plaatsen als brug aan de wand van de canyon was gehangen zijn we naar een van de watervallen gelopen. Blijft imposant door zo'n kloof te lopen naast en boven een wild stromend riviertje.
We overnachten in motel Deer Lodge vlak bij het Lake Louise. Eerste indruk is minder als we verwachtte. Geen lift en een oubollige kamer. Het eten was ook niet geweldig. De prijs wel. Hier hebben we de plank mis geslagen. Maar ja, dat hoort erbij. Internet plaatjes en praatjes zijn geduldig.