Dag 1 : Nederland naar Canada Calgary

Nederland, Schiphol

14:00 uur met non stop vlucht TS335 met Air Transat van Amsterdam naar Calgary Canada. Aankomst Calgary lokale tijd ca. 15:05 uur. In Calgary is het 8 uur vroeger.

Met een uur vertraging vanaf Schiphol vertrokken. Vervelend maar te overzien. Vervelender is dat een van de vier koffers niet op het vliegveld in Calgary aangekomen is. We waren niet de enige met een ontbrekende koffer. Mogelijk is de oorzaak dat het vliegtuig met een gedeelte van de passagiers doorvloog naar Vancouver. Balen, hoop papierwerk en afwachten of de koffer morgen terecht is. Verder heeft Air Transat haar beloften van de catering service ook niet nagekomen. Bij al onze andere verre reizen en andere maatschappijen hebben we dit niet eerder meegemaakt.
Auto ophalen bij Alamo liep soepel. Fijne royale 7 persoons Chrysler voyager. Voor we naar het motel zijn gereden hebben we nog een stop gemaakt bij de plaatselijke grootgrutter. Wat spulletjes en proviant ingeslagen. We blijven ons verbazen over de intens grote supermarkten waar alles en nog meer te koop is.
Door alle toestanden zaten we om 20:30 uur plaatselijke tijd, is 04:30 uur Nederlandse tijd, aan het diner. Na een lekkere Italiaanse maaltijd en moe van de lange reis om half elf in de mand. Morgen begint de tour echt.