Dag 6 : Clearwater

Canada, Clearwater

Om 5:00 uur uit de veren om het Wells Gray provincial parc te verkennen. Het lijkt saai, bergen bossen meren rivieren en watervallen. Voor ons blijft het een lust om te zien. De groots en weidsheid van het landschap is een lust en verademing. Het is heerlijk rustig in het provincial parc. De geasfalteerde Clearwater Valley road slingert zich rustig door het landschap de bergen in. Aan het einde van de asfalt weg en begin van het Wells Gray parc staan we bij de Spahats Creek Falls. De zon staat verkeerd om de waterval in de canyon goed te kunnen fotograferen. Op de parkeerplaats staat een kraam met o.a. Belgische wafels. Een gesprekje met de koekebakker leert dat de man ca 8 jaar geleden vanuit Gent naar hier is geëmigreerd. Het park in houdt de asfaltweg op en gaat deze over in een verharde grintweg. We worden van tijd tot tijd flink door elkaar geschut. De bossen waar we door rijden zijn zo dicht dat je er niet in kan kijken. De weg leidt ons naar de Murtle River. Voordat deze uitmond in de Clearwater River stort het water zich bij de Helmcken Falls ruim 140 meter naar beneden. Het bijzondere aan deze waterval is dat hij vanuit een grot gevoed wordt. In deze grot is ook nog een waterval. Schuimend volgt het water de canyon naar de Clearwater River. Het is een machtig gezicht. Ook om deze waterval goed te fotograferen staat de zon verkeerd. De Clearwater Road volgt de Clearwater River. We stoppen nog ff bij Alice Lake en lopen een kort trail naar de ruïne van Ray Farm. Wat een rust en stilte. We hobbelen nog even verder en komen bij het Clearwater Lake. Het meer is ca 15 km lang. Er liggen in Wells Gray meerdere meren van deze en nog grotere afmetingen. Ze worden constant gevoed door smelt water dat via ontelbare beekjes en riviertjes zijn weg naar de meren vindt. Aan het meer ligt een kleine lodge met camping waar we koffie dronken met een bijzonder stukje cake. Een idyllisch plekje om weg te dromen. Op de weg terug naar Clearwater treffen we een zwarte beer in de berm aan. Ook deze dag kan niet meer kapot.

God,allemachtig,wat is dit prachtig!! Geniet van deze natuur, elk uur. In onze dromen willen wij nu al komen. Maar niet getreurd, in september is het onze beurt. Veel plezier.Genieten ervan alle vier. Liefs uit Boxtel

Ad/Marianne 2016-06-06 09:28:07

het lijkt wel een sprookje

jan vermeer 2016-06-06 17:15:37

Jee wat een cadeautje om mee te genieten💜 GEWELDIG mooi😊 Geniet er nog van samen. Liefs uit Uden

Sonja 2016-06-06 19:57:24

Hoi ad, Gaat lekker met de beren