Dag 16 : Victoria naar Vancouver

Canada, Richmond

Na het croissant ontbijt is het tijd om afscheid te nemen van Vancouver island. Het is ongeveer een half uur rijden naar Swartz bay voor de ferry oversteek naar Tzawassen Vancouver. De ferry slingert tussen de talloze eilanden door naar Vancouver city. Vancouver is bekend om zijn uitstekend leef klimaat. We zijn tijdig bij de Ferry. Hierdoor kunnen we een boot eerder mee. Vroeg in de middag arriveren we bij de zuidelijk van Vancouver gelegen ferry aanlegsteiger. We besluiten dwars door de stad naar Grouse Mountain in north Vancouver te rijden. Na een paar weken door de wildernis te hebben gereden is dat ff wennen. Bij Grouse mountain nemen we de gondel naar de top. Het uitzicht vanaf Grouse Mountain over Vancouver is prachtig. Het is er wel erg koud. Op verschillende plaatsen ligt nog sneeuw. Het extra stukje naar de top met de open stoeltjes lift hadden we best een lekkere muts en handschoenen willen hebben. Er hangt rond de top van de berg constant een wolk terwijl beneden lekker de zon schijnt. Op het eerste berg plateau zijn er o.a. houthak en roofvogel demonstraties. Dat het allemaal om wintersport draait is duidelijk aanwezig. Van Grouse mountain naar ons motel, komen we langs restaurant Hurricain. Hier hebben we enkele jaren geleden een paar keer erg goed en gezellig gegeten. Het is nog steeds een prima restaurant lekker gezellig casual met een goede keuken. Dan wordt het tijd om naar ons motel te gaan. De naweeën van de spits zijn op de wegen nog aanwezig. Weer geen kamers naast elkaar bij motel Days Inn. Wel een lekker extra groot bed in een ruime kamer. Het is een wat rommelig motel door Chinezen gerund.