Dag 13 : Ucluelet naar Victoria

Canada, Ucluelet

Helaas hebben we door weersomstandigheden geen gebruik kunnen maken van de vuurkorf op ons B&B terras. Het was onze eerste ervaring met een B&B. De kamers waren prima. We hadden wat meer persoonlijk contact verwacht. Helaas dacht de uitbaatster hier anders over. We hebben ze twee dagen niet gezien.
We nemen afscheid van Ucluelet en rijden naar Victoria. In september 2012 waren we ook een paar dagen in Victoria. Toen ontstond het idee om deze Canada reis te maken.
Omdat het wegennet beperkt is moeten we eerst terug naar Port Alberni. De 130 km lange rit naar Port Alberni is de zelfde rit als drie dagen geleden alleen andersom. Voor ons gevoel heet de weg 1001 bochten. We wilden graag vanaf Port Alberni door de bergen via Cowichan Lake naar Victoria te rijden. Helaas gaat dat niet lukken. Het wegen net is te beperkt. Dan maar de saaie autobaan. Nog ff file gereden i.v.m. werkzaamheden. Een stop gemaakt in het dorpje Chaimue. Vanuit dit durpke worden enorme hoeveelheden hout naar alle werelddelen verscheept. Tientallen buiten muren van woningen en gebouwen zijn voorzien van beschilderingen. Het geeft een erg mooi en sfeervol gezicht.
Ons hotel in Victoria is Englisch Inn. De uitstraling heeft wat spookachtigs. Anderzijds is het bijzonder romantische. Het is in iedergeval een bijzonder gebouw in Engelse stijl in een grote tuin. Het ligt onopvallend midden in een woonwijk. Zowel gebouw als tuin kunnen wel wat onderhoud gebruiken. Onze kamers zijn op de tweede verdieping en er is geen lift. Voor de meiden van het hotel geen probleem. Zij pakken ieder een koffer en sjouwen dat voor ons naar boven. Voor we het centrum opzoeken kijken in de lounge onder het genot van een lokaal biertje naar de prestaties van Max Verstappen in de Canadesche F1 GP.