Dag 2 : Calgary naar Canmore

Canada, Calgary

Zoals verwacht vroeg wakker. Het zal nog wel een weekje duren voor we aan de Canada tijden gewend zijn. Vandaag van Calgary naar Canmore. Canmore ligt goed 100 km westelijk van Calgary. Via de autoweg is dat een kleine anderhalf uur rijden. We nemen eerst nog een kijkje in het centrum van Calgary. Calgary heeft ruim een miljoen inwoners. De skyline is compact maar zeker de moeite waard. In 1988 hebben hier de Olympische Winterspelen plaatsgevonden. Daar wordt je op verschillende plaatsen nog aan herinnerd. De bekende "Oval" ijsbaan waar zovele records gesneuveld zijn ligt vlak bij ons hotel in de universiteit campus. Aan de buitenkant maakt het gebouw weinig indruk. De campus is wel enorm. Een dorp op zich.

Helaas is de bij Air Transat zoekgeraakte koffer nog niet terecht. Dus ff op pad voor wat schone onderbroeken. Het centrum van Calgary is mooi, strak en modern. Het wordt gedomineerd door zakelijke hoogbouw. Keurig aangeklede pleintjes maken het nog wat gezellig. De zon heeft met de skyscrapers wel moeite om de grond te raken.
Bezoekje gebracht aan de 192 meter hoge Calgary tower. Altijd leuk om een stad van boven te zien. In het bijzonder vanaf de glazen sky walk. Is wel ff slikken op een glasplaat staan 190 meter boven de grond. Parkeren moet je in het centrum niet te lang doen. Dat kost je een klein vermogen. En dat in een land waar ruimte in overvloed is. Omdat we wat laat weg waren en andere noodzakelijke dingen moesten regelen hebben we niet de "achterom" route naar Canmore gereden die we gepland hadden. De rit via de hyway naar Canmore was ook zeker niet vervelend. Even kunnen wennen aan de auto en een paar afwijkende verkeersregels.
We slapen aan de rand van Canmore in het BestWestern Pocatera hotel. Vanuit onze mooie en comfortabele kamer met open (gas) haard hebben we een prachtig uitzicht op de Rocky Mountains. Op loop afstand is een gezellig bistrootje. We zijn net voor de bui binnen. Als dat maar geen voorbode is voor onze tour. Het klaart gelukkig al weer vrij snel op. De zon trakteert op een mooie regenboog en laat de eeuwige sneeuw op de bergen schitteren.