Dag 25: Colares - Santa Cruz

Portugal, Torres Vedras

De Zeven Heuvelen

KM 54/1.141 - HM 857/10.273
Het is vandaag behoorlijk klimmen. Op zich zijn de colletjes goed te doen, hoewel er soms percentages van 10-12 % getrapt moeten worden. Het venijn zit hem in het steeds opnieuw dalen en weer stijgen. Met de heuvels van vandaag, passeer ik voor de hele reis de 10.000 hoogtemeters. De beloning maakt het echter steeds de moeite waard.
De vergezichten zijn namelijk onwaarschijnlijk mooi, als je zoals ik, houdt van zee, strand, blauw en wolken. Ik schiet daarom niet erg op, omdat ik steeds van het uitzicht wil genieten. Bij Ericeira stop ik bij een terrasje direct aan zee voor de koffie. Dit plaatsje wordt gezien als de (golf)surf hoofdstad van Portugal en de beach boys & girls zijn inderdaad overal aanwezig. Ook opvallend veel internet café’s voor digitale nomaden.
Na Algarve, Alentejo en Lissabon, ben ik nu in de vierde provincie van Portugal aangekomen, die in het midden van het land ligt. Met een prijsvraag en heel veel overleg is uit duizenden inzendingen gekozen voor de naam Centraal Portugal.
Op mijn bestemming Santa Cruz aangekomen, hoef ik deze keer de fiets maar 4 verdiepingen omhoog te sjouwen, dus dat valt weer mee !

Wauw, al een heel eind gekomen! Moedig voorwaarts fietsend!

Dory 2024-05-02 21:19:25

Ok , ik wil naar Portugal ! Prachtige foto's weer .

Roland 2024-05-02 21:54:57

Hallo Willem, Mooie fietsreis ben je aan maken. Prachtige foto’s heb je vandaag gemaakt. Gr Wouter

Wouter Roubos 2024-05-02 21:55:38

Hey Willem...weer foto's met een WoW factor Prachtige rit vandaag!