Dag 22: Lissabon

Portugal, Lissabon

Lissabon

Wat rust kan dit vermoeide oude lichaam goed gebruiken. Ik slaap dus lekker uit, ontbijt rustig en lees mijn krantje in de serre. Het is een zonovergoten dag, dus ik neem de benenwagen en daal af naar de oude binnenstad. Ik loop wat rond in Alfama, de oudste en meest pittoreske wijk van de stad. En het enige deel dat gespaard is gebleven tijdens de zware aardbeving van 1755. Het is behoorlijk druk, want even verderop liggen 2 cruiseschepen die hun duizenden passagiers hebben uitgebraakt.
Na een (afzet)espresso op een terrasje, bezoek ik de Sé de Lisboa. Deze kathedraal is gebouwd in 1147 en het officiële beginpunt van de Camino Portugués, dus ik ga even een stempeltje plus de zegen halen bij de pastoor.
Na al deze zware inspanningen gaan we met de hele groep een pizza eten, natuurlijk dik verdiend. Buiten dit, doe ik niet veel deze dag. Aangezien Lissabon op 7 heuvelen is gebouwd, kies ik voor de terugweg de metro. Verder laat ik bij de plaatselijke barbier mijn haar wat fatsoeneren. Omdat de beste man weigert Nederlands te spreken, kan ik hem niet goed duidelijk maken wat ik wil en loop met een soort model “Ronaldo Senior” weer naar buiten. Helaas alleen zijn kapsel en niet de poen.
Tenslotte moet thuisgekomen de volle waszak weer weggewerkt worden en zo komt deze vermoeiende rustdag weer ten einde….

Hey broer wat een KEK kapsel! Mooie foto's van de rust-dag..

Marjan 2024-04-29 23:36:49

Hoi Willem , Ik volg je al een weekje en bewonder je fotos . Ben wel benieuwd naar welke camera je gebruikt . Hier in volle voorbereiding om volgende week een eerste tripje te maken . Geniet nog van je reis en blijf die fotos maken . Grts

Roland. 2024-04-30 02:23:11

Dit kapsel doet me sterk denken aan vader Jaap in z'n knappe jonge jaren !!

Prikkie 2024-04-30 08:17:03

Met dit kapsel ben je toch meer waard geworden 🤣 Ij geniet zo van je verhalen, je schrijft echt leuk!!

Noor 2024-04-30 08:20:04

@Roland: Sony compact camera en soms de smartphone

WillemDeMol 2024-04-30 10:18:48

Hé vrind, Ik heb alvast een potje brillcream gekocht voor je. 😜😜