Richting het zuiden van Brazilie

Brazilië, Florianópolis

Vanuit Sao Paulo ging ik door naar Curitiba, waar ik die avond wat zou doen met Fernando, een Braziliaanse klerenkast die ik in SP ontmoet had. Ik dacht dat we een rustig een biertje zouden drinken, maar hij nam me opeens mee naar een superluxe restaurant met zijn vriendin en een ander stel waar je voor €18 onbeperkt garnalen kon eten. Een beetje duur diner voor een backpacker in Brazilie, maar voor een keer wel te doen. En het rijke gedeelte van de Braziliaanse cultuur is immers ook Braziliaanse cultuur, dus leuk om meegemaakt te hebben.

Een dag later ging ik mee met de Serra Verde Express, de bekendste trein van Brazilië. Deze trein gaat dwars door de bergen en de jungle heen en heeft prachtige panoramische uitzichten. Het was leuk, maar de trein ging om 8.00 al. Het was dus vroeg opstaan en daardoor was ik het laatste half uur in de trein in slaap gevallen, haha. Daarna ging ik direct door naar Ilha do Mel, een klein eiland met mooie stranden en verder niet zoveel hoogtepunten naast een vuurtoren en een niet heel interessante grot. Het was hier echter lekker weer en had een 8 persoonskamer 3 nachten voor mezelf, dus heb hier helemaal me rust gepakt en ben er uiteindelijk dan ook 5 nachten gebleven. Na Ilha do Mel ben ik via een nachtje Curitiba naar Florianopolis gegaan.

Eigenlijk zat ik niet in de stad, maar bij het aangrenzende eiland. Er is echt enorm veel te doen en er zijn mooie stranden. Zo heb ik een surfles genomen, wat best goed ging. Het was echter wel een heel groot surfboard en met de kleinere die we gratis mogen huren van het hostel gaat het me nog niet zo heel goed af. Ook ben ik gaan flyboarden, wat een enorm gave ervaring is, zoals de foto's wel laten zien. Verder heb ik hier een zeeleeuw, een pinguin, een dolfijn en heel veel leuke vogels gezien wat ook best gaaf is. Ik heb nog best een tijdje tot mijn eerste binnenlandse vlucht en omdat dit hostel heel chill is blijf ik hier misschien nog een week. En er is nog genoeg te doen: een scootertour, kayakken, het surfen oefenen en waarschijnlijk een tripje naar Blumenau, waar het grootste Oktoberfest ter wereld te vinden is buiten Duitsland om. Daarna moet ik naar Porto Alegre, vanwaar ik naar de Iguacu watervallen en het eindelijk tijd is om naar het volgende land te gaan: Argentinië!

Neem je een pinguinetje mee naar huis als kameraadje voor Pierdo. Kunnen ze gezellig samen mee spellen.

Shani 2015-10-01 10:33:35

Wat een mooie reis ben je aan het maken Siros en wat leuk om zo met je mee te kunnen reizen, geniet en lieve groet Douw en Nance