Citta di Castello - Bevagna. 85 km. Leuke stadjes.

Italië, Bevagna

Gisteravond is het lang druk geweest in het stadje.
Vanuit mijn kamer hoorde ik muziek en veel herrie op straat.
Via speakers kinderstemmen. Er is in het stadje aangeplakt dat er een 4 -daags feest is.
Gisteren zei de mevrouw van het hotel al dat er 45 gasten voor ontbijt waren.
Vanmorgen heb ik ze gezien. Tientallen kinderen met ouders erbij. Wat een drukte.

Vandaag weer zo warm. Meer dan 30 graden. Erg warm om te fietsen. De continue tegenwind zorgt voor iets verkoeling maar haalt de snelheid er wel uit.

Op het land werd er veel gewerkt. Oa. Zonnebloem plantjes gezet. Met zijn 2-en op de plantmachine achter de tractor aan. Die 2 steken dan de plantjes in houders waarna ze geplant worden.
Ook was men aan het oogsten. Volgens mij zouden dat tabaksplanten moeten zijn.

En de wegen worden maar slechter.
Ik heb meerdere van die wegenbouwwagentjes zien rijden met in de bak asfalt.
Zien ze een diep gat in de weg dan stoppen ze en gooien ze met de schep er wat asfalt in. De voorbijkomende auto’s rijden het dan wel weer plat.

Assisi heb ik in de verte zien liggen.
Van een afstand een mooie stad. Helemaal links de basiliek.
Helaas was het te ver van de route af om er heen te gaan.

Een half uur van tevoren heb ik de mevrouw van de B&B geappt.
Ze stond al klaar toen ik kwam.
Ik zit nu in een heel mooi oud pand met van die hoge plafonds en terracotta plavuizen.
Het stadje is vol met bezienswaardigheden. Dat zie ik nu steeds meer richting Rome.
Vanavond is er op de markt een groot feest. Tientallen lange tafels waren de inwoners gezamelijk aan het dekken. Alles leek in middeleeuwse stijl. Mensen in die kledij, muzikanten zo verkleed. Andere met pijl en boog.
In beide kerken in het stadje was er elk een trouwerij. De Italiaanen zien er dan top uit. Een beetje gangsterachtig. In het pak, zonnebril op, haartjes in het vet, lederen gepoetste puntige schoenen (sommige dan wel weer op sneakers) en de dames in sjieke jurken, hoge hakken en tattoos goed zichtbaar.
En als trouwauto een glimmende zwarte Maserati.

Morgen wordt een dag met weer veel hoogtemeters en weer 30+ graden.
De laatste kilometers krijg ik niet zomaar.
Op tijd naar bed dan maar.

Wat een heerlijke sfeer. Van het ene feest naar het andere festijn en tussendoor een paar kilometer fietsen 😜 het einde komt in zicht. Nog enkele dagen ploeteren. Heel veel plezier nog.

Ton en Rian 2019-06-08 21:34:34

Nog een paar dagen en dan mag je gaan genieten in Rome. Je hebt heel veel gezien en meegemaakt. Volgende week als je thuis bent horen wij de verhalen van jou. Dan genieten wij samen met jou. Heel veel liefs ❤️💞😘

Yvonne 2019-06-08 21:35:51

Het einde van de tocht nadert! Nog maar enkele etappes. Wat een doorzetter ben jij! Wat heb je onderweg veel gezien en veel beleefd. Wij komen graag een keer naar je verhalen luisteren.

Laurens en Anja 2019-06-08 21:51:06

Gaat lekker zo Steven! Volgens mij kun je Rome al bijna ruiken. Nog even doorzetten en dan kun je straks terug kijken op een geweldige prestatie en een prachtige beleving. Nog even volhouden en blijven genieten!

Remco 2019-06-08 22:26:45

Wat mooi om zo echt tussen de Italianen t

Brigitte 2019-06-09 10:15:45

Oeps dat ging te snel... tussen de Italianen te zijn bedoel ik. Zo maak je het echte Italiaanse leven mee. Wat zul jij straks terugkijken op een prachtige tocht! Zoveel mooie dingen gezien en meegemaakt. Dit pakken ze je nooit meer af. Geniet nog van de laatste etappes!

Brigitte 2019-06-09 10:20:50

Je bent er bijna. Die laatste kilometers gaan nu misschien niet zo snel, maar elke kilometer is er weer een dichterbij je einddoel Rome. Geniet van deze kilometers en van het prachtige land. Voor je het weet zit je met een biertje op het terras in Rome