Ravenna - Novafeltria. 87 km. Veel onverhard.

Italië, Novafeltria

Vandaag was het een etappe met veel onverhard.

Het ontbijt was erg goed. De eerste keer in Italië dat er meerdere soorten kaas en vlees waren.
Broodjes te over en vele yoghurts en drinks.

Nadat ik mijn fiets door de keuken weer naar buiten gebracht had, moest ik Ravenna uit zien te komen. Met de Garmin een makkie.
‘S-morgens vroeg al wel druk.
Net buiten Ravenna ging het gelijk al een kilometer of 10 door het bos. Goed te fietsen en lekker koel. Veel parasoldennen zijn er daar.
Na het bos richting de Adriatische Zee.
Bij enkele riviertjes stonden vele vishutjes. Een groot visnet laten ze in het water zakken en later hopen dat er veel vis in zit.
Het zilte zeewater rook je al.
De eerste plaats aan zee was “Lido di Savio”. Daar zijn wij jaren terug met mijn ouders en broers op vakantie geweest.
Het appartementencomplex en de toegang tot zee herkende ik nog.
Uiteraard ben ik even naar zee geweest. Weinig mensen waren er om 10:15uur in de ochtend.
De weg parallel langs het strand was nog rustig. De winkeltjes werden klaargemaakt. Er leek geen eind te komen aan al die winkeltjes hotels etc... Wat zal het in het hoogseizoen druk zijn.
Het wegdek wordt steeds slechter. Grof, gaten, nog diepere en grotere gaten, bulten, wortels die uitsteken. Ik moet mijn fiets zien heel te houden.
Het viel op dat er diverse auto’s met kentekens van het mini staatje San Marino reden. Wij hebben NL hun RSM.
Halverwege deze etappe ben ik erlangs gekomen en het tegen de helling zien liggen.

De Apennijnen komen er aan.
Maar om daar te komen is de route uitgezet buiten de drukke wegen. Dat betekent weer kilometers onverhard en nu met van dat scherpe grint en grote stenen ertussen.
Maar ik heb het gehaald.
Zit nu in Novafeltria. Een leuk gezellig toeristisch stadje. Kwam er Nederlanders tegen.

De route voor morgen heb ik vanavond bekeken. Eerste 35 km is het flink klimmen en inschatting van de etappe afstand gemaakt.
Voor een overnachting gebeld maar hotels zitten vol.
Ben toen via Booking.com gaan kijken en heb een “Albergo” kunnen boeken. Voor mij de 1ste keer via die site. En ik heb geluk dat ik ipv creditcard met Paypal heb kunnen betalen.
Morgen weet ik of het gelukt is.

Leuk dat je gedurende de rit steeds meer voor jou bekende plekken tegen komt, nog veel succes💋😘❤️

Sophie 2019-06-06 20:32:01

Stralend weer, prachtige beelden en goede verhalen. Gelukkig toch weer een slaapplek geregeld voor morgen en nu nog even genieten van de mooie avond.

Ton en Rian 2019-06-06 20:39:04

Weer een mooi verslag van wat je tegen bent gekomen en een stukje nostalgie. Geniet nog van alles wat er op je pad komt. Groet

Martin 2019-06-06 22:28:29

Klinkt weer goed Steven. Goed slapen en een goede rit morgen.

Erika 2019-06-06 23:01:28

Beetje terrein rijden en offroad altijd mooi! Op naar devolgende maar weer. Rome is in zicht op de borden!