Dolfijnen, zon en spa

Indonesië, Bali

5:30 uur; "Good morning sir, this is your wake-up call!". Pffff, zo vroeg opstaan en dat op vakantie nog wel. Ogen open, snel onder de douche en verzamelen bij het zwembad. De jacht om dolfijnen te spotten op open zee werd ingezet.

Na een klein stukje varen zagen we in de verte al kleine vinnetjes boven het water uitschieten, daar moesten ze we in de buurt zitten dus met onze boot (bestaande uit 5 man incl. schipper) eropaf. Overigens dachten wij dat niet alleen maar ook de andere tientallen schippers. Zodra we in de buurt kwamen waren die dolfijnen natuurlijk al lang weer ver onder water verdwenen. Zo ging het een tijdje door en zagen we enkele dolfijnen in de verte voorbij schieten. Even later werd het wat dolfijnen betreft gelukkug wat drukker en konden we er ook steeds dichterbij komen. Mooi om die beesten op 5 meter van je boot af te zien meezwemmen. Uiteindelijk genoeg dolfijnen gezien en terug naar het hotel waar inmiddels het ontbijt klaar stond.

Na het ontbijt meteen een strand/zwembadbedje geclaimd en daar lang, heeeeeeel lang opgelegen (muv de tijd die ik in het zwembad lag). Wat een prachtige (zeer warme) dag was het vandaag, zo mag elke maandag wel zijn!Uiteindelijk halverwege de middag ben ik nog naar een Hot-spa geweest. 3 kleinere baden met een hoog zwavelgehalte. Heerlijk warm water (met een helende werking, ik ben benieuwd).Nu ff lekker douchen en de zwemkleding "zwavelvrij" maken en dan straks weer een restaurantje zoeken. Het blijft een zwaar leven hier ;-)