Eerste indrukken

Verenigde Staten, San Francisco

Kijk, dat schiet op, een hotel met wifi. nu eigenlijk nog een computer ipv mijn telefoontoetsenbord, maar goed, ga het proberen!

Dag 1
Na het vroege opstaan en de rit naar Schiphol (dank pappie) inchecken, wachten en 10 uur vliegen. Er is wat leukers met de tijd te doen maar met "New kids turbo", "Yogi bear" en veel, heel veel tetris kom je de vlucht wel door.
Na de vele vragen bij de douane werd ik torgelaten en zette ik de eerste passen in San Francisco, op zoek naar mijn reisgenoten. Uiteindelijk makkelijk te vinden door het "Fox" bordje. Na het snelle voorstellen (waarom heet niet gewoon iedereen Kees, dat is veel makkelijker te onthouden) de bus in naar het hotel midden in de stad.
Daar aangekomen was het ff opfrissen en meteen een programmavrije middag. Een paar mensen, waaronder ik, besloten richting Fishermans Wharf pier 39 te lopen. Achteraf was dat lopen niey zo'n goed idee. Ik wist dat SF pp heuvels lag, maar dat deze met een stijgingspercentage van 45 graden midden in de stad lagen dat had ik, en meerdere, niet zo verwacht.
Maar goed, op Pier 39 de zeeleeuwen gezien, Alcatraz op afstand en een glimp van de in mist gehulde Golden Gate bridge. Na de wandeling terug naar het hotel was het opfrissen en het bed toch maar opzoeken na 24 uur wakker te zijn geweest, we komen hier toch nog terug.

Dag 2
Vroeg op en om 8 uur de bus in om via de kust naar Santa Maria te reizen.
Eerste stop was in Montery bij het "wereldberoemde" aquarium. Optioneel, dus ben het stadje maar ingegaan en het aquarium achter me laten liggen. Op enkele zeehonden en -leeuwen na was er weinig te beleven. Hoogtepunt was het moment dat de zon doorbrak en de blauwe lucht verscheen. Nog wel een lunch gehad bij Shrimp Gump, fried shrimps whit fries.
Na Montery een gedeelte van de 17-mile-drive gereden. prachtige uitzichten over de Grote Oceaan. Na 2 fotostops verder na Carmel. Ook hier even rondgelopen en genoten van de zon, zo kan een zomer ook zijn...
Na Carmel naar ons hotel waar ik nu zit. Net de eerste hamburger gehad en nu zo nog even naar de bar, slapen kan altijd nog!

Morgen verder naar Los Angeles.