Bus

Verenigde Staten, Californië

Tja, daar zit je dan en wil je eigenlijk wat over vandaag schrijven, maar kom je tot de conclusie dat er niet zoveel te schrijven is. Vandaag was het vooral in de bus zitten om vele kilometers richting het westen te maken.

De enige noemenswaatdige stop was in Calico. Een stadje wat de sfeer moest uitstralen dat het nog steeds 1830 was en dat er goud werd gevonden in de nabij gelegen mijn. En het straalde ook wel zoiets uit, jammer alleen van de airco's aan de "authentiek" houten gebouwen...

Een ander noemenswaardig punt is dat we vanochtend midden in een uniek meteorologisch verschijnsel zaten, regen in Las Vegas. Er is zo'n 50% van de gemiddelde jaarlijkse hoeveelheid regen gevallen. Niet dat we er last van hadden, we zaten al in de bus, maar goed, Ferry is ook een keer in de woestijn en wat valt het meest op, de hoeveelheid water... :-)

Ook zijn we vandaag gewisseld van bus. De afgelopen dagen had deze soms al een electronische storing (nadat hij vorige week een reguliere servicebeurt had gehad). Hierdoor moest de bus aan de kant, uitzetten en daarna weer starten om de onboard computer weer te resetten waarna we weer verder konden. Onze huidige bus is wat kleiner, maar daardoor misschien ook wel weer wat gezelliger.

Uiteindelijk toch nog een uitgebreid verslag van een dag waarin we weinig hebben gedaan. En dan vergeet ik nog het lekkerste te vermelden; de duik, nou ja, het voorzichtig via het trappetje, in het zwembad van ons hotel. Afkoelen was vandaag zeker weer nodig en was heerlijk!

Morgen via Yosemite park naar de stad waar we zijn begonnen, San Francisco. Het eind van de rondreis komt helaas in zicht. Maar eerst nog genieten, want het is nog lang geen maandag (de dag dat we hier vertrekken).