Time flieeeeeeeeees

Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

I know I know, wat een cliché titel van een reisblog.. Maar het is gewoon zo waar. Alweer 5 weken geleden stond ik op Schiphol afscheid te nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat de blogs er een beetje bij inschieten dus ik probeer alles zo goed mogelijk te schrijven, want de afgelopen maand was echt genieten.

De meeste weten het al, maar ik heb eindelijke een autootje. Ik kan nu overal heen waar ik wil en ben niet meer afhankelijk van de busjes. De auto rijdt prima en ik vind het rijden op Curacao hilarisch. Verkeersregels bestaan hier niet, althans afgaan van de mensen op de weg kan alles. Iedereen toetert om voorrang te geven en soms geven ze de richting aan met hun arm uit het raam. Het rijden hier is een ervaring opzich. Verder geniet ik als ik over de beroemde brug rijdt, je rijdt naar willemstad en je ziet alle huisjes staan en de zee, zo prachtig! Muziekje aan, zonnebril op, raampjes open en lekker rijden.

Afgelopen maand was zo leuk, ik heb Shirma Rouse ontmoet. Google haar als de naam je niks zegt en je weet gelijk wie het is. Zij komt hier blijkbaar vaker en ze ging optreden. Mellissa, Jackeline en ik gingen daar heen en uiteraaard wilde we op de foto. Het is zo een leuke mens, heel spontaan dus we hebben meerdere selfies gemaakt .. Genoten van het optreden!

Het weekend daarna zijn we bij Baoase resort geweest. Jackeline loopt daar stage en waren erg nieuwsgiergi want het schijnt extreem luxe te zijn. Heerlijk dagje daar gelegen, geluncht en een rondleiding. Extreem luxe is zacht uitgedrukt.. WAUW het is zo mooi, de suites hebben een prive strandje, prive zwembadje, buiten badkamer, inloopkast etc, alles klopt perfect. De prijs is hier uiteraard ook naar, maar goed voor een romantisch weekend, honeymoon, zoveel jaar samen of iets anders te vieren is het echt perfect! Mellissa en ik hebben zo genoten en tijdens onze lunch werden gasten opgehaald in een helikopter, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

De week daarna was het op woensdag Koningsdag! Het wordt hier gelukkig ook uitgebreeeeeeeid gevierd! De avond daarvoor hebben we kingsnight gevierd, zo leuk om mee te maken! Net Nederland, kingsday zelf moest ik eerst stagelopen maar half 5 was ik vrij en gelukkig woon ik op 5 minuten lopen van Willemstad dus ik heb alles nog mee kunnen maken! Iedereen in het oranje, markt met kraampjes en live optredens. Verkleed en al met mijn selfiestick ben ik de stad doorgegaan,de ultieme toerist uitgehangen. Loveee it.

Afgelopen weekend was het tijd om even bij te komen van alle feestjes. Lekker bbq-en en chillen op het strand. Kingsday was niet het enige feestje, Curacao heeft elke dag ergens anders happy hour, lekker dansen savonds met de voetjes in het zand.

Verder loop ik 5 dagen per week gewoon stage en dit is nog steeds zo leuk, ik ga er iedere dag met plezier heen en ik leer steeds meer. Ik ben ook begonnen aan de scriptie en dit gaat redelijk goed. Tijdens stage doe ik gewoon verschillende dingen wat het leuk maakt en elke dag is verschillend, voor mij heel goed.

Hoe is het verder in NL? Missen jullie mij al een beetje? Ik mis jullie wel hoor, het is toch heel anders dan Afrika en ik merk dat ik zoveel leer over het werk, maar ook over mijzelf, je bent hier toch alleen en je moet jezelf maar redden. Tot nu toe gaat het heel goed, maar ik vind het heel leuk om kaartjes te ontvangen ( of pakketjes met leuke dingen ;))

Het postadres is: Pietermaaiweg 51 Curacao

Tot snel!

Heel veel liefs,

Eileen

Ola.... Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt...Wij zijn op dit moment in Trier, even een weekje vrij. .we missen je wel hoor maar het enthousiasme lezend maakt weer een hoop goed. ..Tot snel weer op de Skype. ..xxx

Pappa 2016-05-04 06:17:13

WoW Eileen, wat een avontuur. Geniet daar. Doe Jackeline en Mellissa de groetjes!