Kinderfeestje en afscheidsfeestjes

Zuid-Afrika, Port alfred

Nog even een kort verhaaltje voordat ik vertrek op vakantie :). Morgen rond een uurtje of 12 gaan we weg en dan ben ik on the road tot 1 mei. Niet n:ormaaaaal veel zin in. Ik ga zo maar even mijn backpack inpakken en vanavond nog voor de allerlaatste keer uit eten met Jackeline ( die vliegt morgen terug naar NL..).

Zoals jullie wellicht op de fotos hebben gezien hadden we afgelopen week een kinderfeestje. Marjolein was jarig en had aangeven op een geheel subtiele manier dat ze een ouderwets kinderfeestje wilde met ouderwetse spelletjes. Super leuk om te organiseren, dus we hadden het huis van de buren versiert en we hadden prinessenbordjes en feestjehoedjes. Verder gingen we met zn allen eten, iedereen was verantwoordelijk voor 1 gang en daarna was het spelletjes tijd; Ezeltje prikje, lollyhappen in een bak water, stoelendans en paaseieren zoeken. Het was een heerlijk hectische avond en we hebben een superleuke groepsfoto gemaakt!

Voor de dag daarna hadden we bedacht om naar Port elizabeth te gaan om op een 'volwassen' manier te stappen. Een week van te voren wilde we een auto vast reserveren, maar in Afrika wordt Pasen heel serieus genomen en er was niks beschikbaar. We hebben toen een hostel in PE gevraagd voor vervoer en ze zouden ons komen halen en de dag daarna weer thuis brengen. Alles geregeld dachten we. Vrijdagochtend na het feestje kregen we een berichtje om 09:00 dat het busje kapot was maar dat ze alternatief vervoer zouden regelen dus uiterlijk 11:00 zouden we opgehaald worden. Goed, het fenomeen afrikaanse tijd kennen we nu wel maar we hadden hoop. uiteindelijk ging het alternatieve vervoer ook niet door en zijn we door iemand anders van een andere stad opgehaald, we zijn 15:00 vertrokken vannuit hier. Wij dachten aangzien het vervoer er lang over deed om hier te komen dat hij heel rustig reed. Nouuu, niks is minder waar, met gevaar voor eigen leven reed hij, beetje jammer dat wij er ook bij in zaten. De sfeer was verder heeel gezellig en we konden er allemaal wel om lachen. In PE aangekomen gedag gezegd tegen 3 meiden want die begonnen aan hun rondreis door Namibië.

De avond in PE was hilarisch. Het was goede vrijdag dus wij dachten dat het druk zou zijn, nou het tegenovergestelde is waar. overal heel rustig en om een uurtje of 12 ( wat voor afrikaanse standaard heel laat is) was de 'club' nog steeds leeg. Toen hadden we bedacht om even een mcflurry te gaan halen, je moet begrijpen dat MC donalds hier heel zeldzaam zijn, ze zijn hier meer van de KFC (bah..) dus als je kans hebt op een mcflurry dan grijp je die. We kregen te horen dat binnen alles dicht was maar dat we toestemming kregen om lopend :D door de mcdrive te gaan. Okeeeeeeeee, dat hoef je mij geen 2x te vertellen dus ik in mn onzichtbare auto met de meiden en 'vroem vroem' geluiden door de mcdrive. Toen kwamen we erachter dat ze hier werken met sensorpaaltjes en geen camaras, ze dachten dus dat er niemand was. Toen hebben we een file veroorzaakt in de mcdriven en om een lang verhaal kort te maken na ongveer 30 minuten zaten we pas te eten. Verder volgende dag terug naar Port Alfred.

Verder stond deze week volledig in het teken van afscheid nemen. Iedereen is op vakantie, of naar Thailand voor een minor of vliegt terug naar NL. Heel vreemd om nu in een bijna leeg huis te zitten. Ik heb afgelopen 10 weken zo ontzettend veel plezier gehad, samen hilarische momenten en heel veel mooie memories gemaakt. Het is ook heeeeeel raar dat we dus nu op de helft zitten. Maaar hier ga ik nog lang niet aandenken want er komen nog zoveeeeel mooie dingen aan! Eerst de vakantie roadtrip, dan eventueel nog een aantal tripjes in de nieuwe periode en dan zelf nog 3 weken naar Thailand!

Over 3 weken zal ik alles vertellen over de vakantie :D

Tot snel,

liefs xxxxxxxxxxxx

Jaloers !!!!! Heel veel plezier op vakantie, lekker genieten!

Michel Spaans 2015-04-09 16:30:29

hey, Met veel plezier volg ik je verhalen. Ben in 2012 in Kaapstad en Namibiƫ geweest en verliefd geworden op Zuid-Afrika. In november ga ik met Nomad adventure tours weer een rondreis maken van Kaapstad naar Johannesburg en kom dan ook op de plaatsen die jij nu gaat bezoeken. Heeeel veel plezier! Ik blijf je volgen